کد خبر 209710
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل در گفتگو با «حیات»؛

شهدا و رزمندگان دفاع مقدس سیره امام حسین (ع) را در عمل پیاده کردند

شهدا و رزمندگان دفاع مقدس سیره امام حسین (ع) را در عمل پیاده کردند

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل گفت: شهدای گرانقدر ما در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس نه تنها برای خودشان چیزی نخواستند بلکه جان خود را فدای دین مقدس اسلام و میهن اسلامی کردند. 

داور نوری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در گفتگو با حیات با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش گفت: روز دوشنبه ۲۶ تیرماه همراه جمعی از همکاران بنیاد با سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای استان که به تازگی به این سمت منصوب شده‌اند، دیدار کردیم.

وی افزود: تأکید بر افزایش همکاری‌ها در زمینه ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت از طریق تولید محتوای رسانه ای محور گفت‌وگوی این دیدار بود.

نوری در ادامه با بیان اینکه دوران دفاع مقدس الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی و نجات‌بخش این کشور از ذلت وابستگی به استکبار بود، عنوان کرد: یادواره خانگی شهدا عصر روز دوشنبه ۲۶ تیرماه درمنزل شهید «مرحمت بالازاده» با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی و مردم شهید پرور اردبیل برگزار شد. در این مراسم همرزمان شهید مرحمت بالازاده و خانواده این شهید ابعاد مختلف شخصیت والای این شهید را روایت کرده و با آرمان شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کردند.

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۶ تیرماه به همراه معاون فرهنگی بنیاد استان، رئیس اداره بنیاد شهرستان اردبیل و مسئول بازرسی بنیاد با خانواده های معظم شهدا که اخیرا از سفر معنوی و پر فیض حج بازگشته‌اند دیدار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای معظم شهرستان نمین در ۲۶ تیرماه، بیان کرد: اجلاسیه شهدای معظم شهرستان نمین روز دوشنبه ۲۶ تیرماه با حضور جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) این شهرستان، تعدادی از همکاران بنیاد و جمعی از خانواده‌های شهدا و بسیجیان در سالن حجاب این شهرستان برگزار شد.

نوری با بیان اینکه شهدا و رزمندگان اسلام سیره امام حسین (ع) را در عمل پیاده کردند، افزود: شهدای گرانقدر ما در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس نه تنها برای خودشان چیزی نخواستند بلکه جان خود را فدای دین مقدس اسلام و میهن اسلامی کردند. آنها با تأسی به فرهنگ عاشورایی و حرکت جهادی همچون مولا و سرورشان سیدالشهدا (ع) کاری ماندگار انجام داده و این کشور را از وابستگی‌ها و هجمه‌های بیگانگان نجات دادند. 

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل در پایان گفت: دیدار و عیادت از جانباز گرانقدر ۷۰ درصد آقای زیارتی که در یکی از بیمارستان‌های استان بستری هستند از جمله اقدامات این استان در روز دوشنبه ۲۶ تیرماه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha