کد خبر 209691
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد؛

پرداخت وام خرد معیاری برای ارزیابی عملکرد بانک‌ها

پرداخت وام خرد معیاری برای ارزیابی عملکرد بانک‌ها

خاندوزی گفت: بانک مرکزی معیاری را برای ارزیابی بانک‌ها در نظر گرفته و آن سهم بانک ها در پرداخت وام خرد است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص برنامه های دولت و وزارت اقتصاد  برای برخورد با بانک هایی که در پرداخت وام خرد کوتاهی و مقاومت می کنند. گفت:  رئیس جمهور تاکید بسیاری دارد  که دسترسی عامه مردم به تسهیلات تسهیل شود. عملکرد سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که حدود ۱۳ درصد از کل تسهیلات به وام خرد اختصاص یافت که این عدد پارسال(۱۴۰۱) به بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت.

 به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، مجموع رشد تسهیلات بانک های کشور ۴۱ درصد بود اما بانک هایی که مشخصا و با حجم گسترده ای مخاطب وام خرد و نیازهای کوچک مردم بودند مثل بانک قرص الحسنه و پست بانک و ... سهم بیشتری داشتند. بانک قرض الحسنه ۹۱ درصد و پست بانک ۹۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ تسهیلات خرد دادند.

خاندوزی ادامه داد: هنر ما کنترل تورم با قفل زدن تولید و عدم تامین نیاز عامه مردم نیست، بلکه دنبال بهبود شاخص های پارسال هستیم.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی معیاری را برای ارزیابی بانک‌ها در نظر گرفته و آن سهم بانک ها در پرداخت وام خرد است. این موضوع کمک می کند بانک ها انگیزه داشته باشند برای بهبود رتبه خود نزد بانک مرکزی سهم وام خرد را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha