کد خبر 209669
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خبر داد

جذب ۹۵ درصدی اعتبارات آذربایجان‌شرقی برای دستگاه‌های اجرایی

جذب ۹۵ درصدی اعتبارات آذربایجان‌شرقی برای دستگاه‌های اجرایی

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از جذب ۹۵ درصد اعتبارات استان برای دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: بیش از ۸۵ درصد اعتبارات برای تکمیل بزرگراه‌ها، سدها، پایاب سدها، راه‌های روستایی، نقاط حادثه خیز، انتقال آب، فاضلاب و... هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد فرشکاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبار مصوب استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و ۵۷ درصد این اعتبارات جذب شد که ۳۴ درصد آن نیز به صورت اوراق بوده؛ اما در سال ۱۴۰۱ علاوه بر اعتبارات استانی تنها از بابت اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی تصریح کرد: اگر این رقم را با اعتبارات عمومی جمع ببندیم در واقع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده که رقم چشمگیری است.

وی اظهار کرد: در دور دوم سفر هم توانستیم بیش از یک هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص دریافت کنیم که صرف پیشرفت و تکمیل پروژه‌های عمرانی استان خواهد شد و قطعا در تکمیل زیرساخت‌ها و در مجموع رشد و توسعه استان در سال‌های آتی تاثیرگذار خواهد بود.

فرشکاران متذکر شد: مبلغ اعتبارات استان و سفر کاملا مشخص بوده و خارج از قوانین برنامه و بودجه سنواتی نیست؛ برای جذب این اعتبارات و پیشبرد پروژه‌هایی که سالیان طولانی نیمه تمام رها شده بودند، مقامات عالی استان به‌ویژه شخص استاندار به صورت جهادی تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همت همه ما باید ایجاد وحدت رویه باشد تا بتوانیم اعتبارات بیشتری به استان جذب کنیم، دروغی هم نداریم و همه اینها مثل روز، روشن و عینی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اگر تلاش‌های مدیریت عالی استان در جذب اعتبارات بی سابقه طی یک دهه گذشته ناراستی و کاستی قلمداد شود، ناشی از ناآگاهی نسبت به مفاهیم تخصصی برنامه و بودجه است نه شفاف سازی.

وی ادامه داد: در قانون بودجه برای پروژه‌های عمرانی سال‌های پیش بینی اعتبارات و زمان شروع و پایان پروژه قید می‌شود؛ پس این یک وضع جدید نیست که تصور شود، این اعتبار وجود خارجی نداشته یا اعتبارات خود استان است و خارج از سقف قانون اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha