کد خبر 209668
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

انتخابات پرشور و با مشارکت بالا اسباب تحکیم و قوت نظام را فراهم می کند

انتخابات پرشور و با مشارکت بالا اسباب تحکیم و قوت نظام را فراهم می کند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه به مسائل شخصی کاندیداها ورود نشود، گفت: امیدواریم با تلاش‌های دولت و اتفاقات مثبت رغبت و انگیزه مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی بیشتر و شاهد انتخابات پرشور باشیم؛ تحقق این امر اسباب تحکیم و قوت نظام را فراهم و باعث نشاط مسئولان می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در دیدار با رئیس دفتر و اعضای شبکه نظارت و بازرسان ویژه انتخابات استان کردستان با اشاره به روایتی به اهمیت راز پوشی پرداخت و اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده فاش کردن راز، مایه سقوط بوده که منظور سقوط فکری، اخلاقی، انحطاط و ذهنی است.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف شورای نگهبان رازداری و عدم افشای اسرار داوطلبان و مردم در انتخابات است، اگر چه نباید اشکالات را نادیده گرفت اما مهم خودداری از افشای مشکل است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: شورای نگهبان وظیفه احراز صلاحیت نامزدها در چارچوب قوانین را برعهده دارد نه رد آنها، بنابراین طرح برخی مطالب جایز نیست.

به گفته وی، اعتبار شبکه نظارت و بازرسی شورای نگهبان به نیروهای تأثیرگذار آن شبکه است و اعضای شبکه باید از جایگاه و قداست سیستم حفاظت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، تصریح کرد: شورای نگهبان برای هر اتفاق یا ابهامی باید دارای اطلاعات، قوت تحلیل و پاسخ قانونی، حقوقی و اقناعی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی، با تأکید بر اینکه وظایف و اختیارات شورای نگهبان برای کاندیداها تبیین و یادآوری شود، خاطرنشان کرد: «امانتداری، رازداری، عدم تبعیض و رعایت تقوا» در شبکه نظارت و بازرسی شورای نگهبان یک امر ضروری و لازم است چرا که مطالب و اسرار افراد دست اعضای شورای نگهبان امانت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه به مسائل شخصی کاندیداها ورود نشود، یادآور شد: امیدواریم با تلاش دولت و اتفاقات خوب که در حال تحقق است، نشاط اجتماعی افزایش یافته و انتخابات پرشوری رقم بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha