کد خبر 209660
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

یادداشت/ زینب شیاس

ترجمان برادری تاریخی در منطقه

ترجمان برادری تاریخی در منطقه

همزمان با آغاز موج سفرهای مقامات ارشد دو کشور ایران و عراق به سوریه که پیام آن ترجمان برادری تاریخی در منطقه است باید چشم انتظار تقویت بنیه امنیتی در منطقه و در پی آن رشد تعاملات در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود.

به گزارش حیات: در ۱۳ اردیبهشت سال جاری ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران به همراه هیئتی بلند پایه پس از ۱۳ سال راهی دمشق شد تا در ادامه موج تنش زدایی در منطقه نقش کلیدی ایران به عنوان جزیره آرامش را بیش از پیش به نمایش بگذارد و زمینه لازم برای استقرار ثبات و امنیت در سوریه را فراهم آورد.

پس از این سفر حساس سیاسی حالا اخبار سوریه حکایت از حضور نخست وزیر عراق در این کشور بعد از ۱۲ سال را دارد تا این پیام هم به کشورهای منطقه و هم به دیگر کشورهای جهان مخابره شود که کشور جنگ زده سوریه که تا چندی پیش درگیر طاعون داعش بود هم اکنون در حال قدم برداشتن در میدان بازسازی است.

سفر دو تن از ارشدترین مقامات دو کشور موثر منطقه‌ای به سوریه یعنی حمایت حداکثری از محور مقاومت و ایجاد جبهه واحد در مقابل تهدیدهای احتمالی در پی جاه طلبی‌های دیگر کشورها. موضوعی که در آینده به عنوان کابوسی تلخ برای رژیم صهیونیستی شناخته خواهد شد و از جولان و توهش آنها در بلاد اسلامی و به ویژه سرزمین های اشغالی خواهد کاست. به عبارتی با ایجاد این تعاملات منطقه ای توازن قدرت به نفع صهیونیست‌ها از بین رفته و تهدید را بیش از گذشته در کنار مرزهای نامشروع خود احساس خواهند کرد.

از سوی دیگر قرار گرفتن سه کشور ایران، عراق و سوریه در کنار یکدیگر تحقق ترجمان برادری تاریخی بین این کشورهاست که می توان در سایه آن به بازسازی و توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

یقینا ایجاد آرامش در کشوری همچون سوریه که سال ها طعم جنگ را چشیده است با فراهم کردن توسعه و افزایش همکاری ها محقق خواهد شد. آرامش در سوریه یقینا در سایر کشورهای منطقه تسری خواهد یافت و همین موضوع ضمن ایجاد گسترش تعاملات منطقه ای زمینه ساز تقویت جبهه واحد در سرزمین های اسلامی را فراهم خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha