کد خبر 209659
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

فرماندار قرچک: شورای نگهبان عامل سلامت و امنیت انتخابات است

فرماندار قرچک: شورای نگهبان عامل سلامت و امنیت انتخابات است

فرماندار شهرستان قرچک گفت: شورای نگهبان قانون اساسی با عمل به نقش و وظیفه مهم و حساس خود به عنوان ناظر بر انتخابات، عامل حفظ سلامت و امنیت برگزاری انتخابات است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علیرضا فاتحی‌نژاد شامگاه دوشنبه در همایش ناظران شورای نگهبان که به مناسبت سالروز تشکیل این شورا در دبیرستان نمونه علی‌بن موسی الرضا(ع) قرچک برگزار شد اظهار داشت: شورای نگهبان در طول ۴۳ سال فعالیت خود همواره از قانون اساسی و اسلامیت نظام حراست و پاسداری کرده است.

وی با اشاره به راهبرد و سیاست چهارگانه استانداری تهران درتأمین امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: تحقق این راهبرد چهارگانه و برگزاری انتخابات باشکوه با همکاری و تعامل مجریان و ناظرین انتخابات میسر می‌شود.

فاتحی‌نژاد با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان افزود: ارزش و جایگاه شورای نگهبان تا آنجا است که بنیانگذاری جمهوری اسلامی فرمودند که اگر شورای نگهبان نبود، انقلاب اسلامی به سرنوشت مشروطیت دچار می‌شد.

وی افزود: فعالیت صحیح و مجاهدت اعضای شورای نگهبان در صیانت از جمهوری اسلامی باعث شده تا دشمنان قسم خورده نظام همواره این نهاد را با هجمه مواجه ‌کنند و این امر ثابت می‌کند که شورای نگهبان، همواره در مسیر تحقق اهداف تأسیس خود حرکت کرده و این امر موجب جلوگیری از نفوذ دشمنان به ارکان مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

۲۶ تیر سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل، شورای نگهبان قانون اساسی در کشور تأسیس شد.

شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد که ۶ نفر فقیه توسط رهبر معظم انقلاب ۶ نفر حقوقدان با معرفی رئیس قوه قضاییه و تصویب مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha