کد خبر 209567
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

با حضور وزیر کشور؛

عملیات اجرایی سد سقاوه و هشت طرح آبی دیگر در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

عملیات اجرایی سد سقاوه و هشت طرح آبی دیگر در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

عملیات اجرایی و کلنگ زنی احداث سد خاکی «سقاوه» و هشت طرح ساماندهی رودخانه همزمان با دومین سفر رییس جمهوری و با حضور وزیر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ احمد وحیدی روز دوشنبه پس از حضور در بین مردم شهرستان مارگون، عملیات اجرایی سد خاکی سقاوه را کلنگ زنی کرد.

سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در حدود سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و  ۷۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود.

سد خاکی سقاوه با ۴۵ متر ارتفاع در شهرستان مارگون احداث می شود.

منطقه «سقاوه» در شهرستان مارگون در آینده به یک شهرک صنعتی بزرگ تبدیل خواهد شد و بیشتر صنایع به آب نیاز دارند.

هم اینک نیز کارخانه سیمان مارگون در این شهرستان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و یکی از طرحهای ملی در بخش سیمان است.

به گفته کارشناسان ظرفیت منطقه برای کشاورزی احداث یک سد خاکی بزرگی را می طلبید که ساخت آن در دستور کار متولیان قرار گرفت.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha