کد خبر 209537
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

توصیه‌های پلیس راهور تهران به عزاداران ماه محرم

توصیه‌های پلیس راهور تهران به عزاداران ماه محرم

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: از فردا شب رسما مراسمات محرم آغاز می‌شوند و پلیس راهور تهران بزرگ برای این ایام تمهیدات و برنامه‌های خاص و ویژه ترافیکی را در نظر دارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: در کنار محل‌هایی که موکب‌های عزاداری جهت ایام محرم ایجاد گردیده معمولا ایستگاه‌های صلواتی نیز جهت پذیرایی از شهروندان و عزاداران حسینی بر پا می‌گردد که می‌بایست مسئولین موکب‌ها محل‌های مناسبی جهت برپایی ایستگاه‌ها انتخاب نمایند. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این ایستگاه‌ها حتما یک فاصله مناسبی از حریم تقاطع‌ها و میادین داشته باشند و فاصله‌ای حدود ۱۵۰ متری از این معابر داشته باشند. 

مومنی گفت: مسئولین محترم موکب‌ها حتما سعی کنند کمتر فضای تردد خودروها را اشغال نمایند و برای برپایی ایستگاه صلواتی قسمتی از پیاده رو را برای این کار اختصاص دهند و با پوشاندن روی کانال‌های آب هم برای این منظور استفاده نمایند. 

وی گفت: همچنین به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که در هنگام پذیرایی کمترین مزاحمت را برای رانندگان و سایر شهروندان داشته باشند. 

سرهنگ مومنی بیان داشت: مسئولین موکب‌ها حتما علائم ایمنی و هشداردهنده را جهت آشکار سازی نصب نمایند تا خدای نکرده اتفاقی روی ندهد 

وی گفت: در هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که کمتر ترافیک ایجاد شود شاید فردی مشکلی داشته باشد و خودروهای امدادی بخواهد تردد نماید. 

سرهنگ مومنی بیان داشت: مراسمات محرم از فردا شب شروع می‌شود و همکاران بنده اطراف محل برگزاری مراسم استقرار دارند. مردم و عزادارن گرامی حتما با تیم‌های پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و در معابری که فضا موجود است حتما پارک مورب داشته باشند به گونه‌ای که قسمت عقب خودرو رو به پیاده رو و قسمت جلوی خودرو رو به خیابان باشد و مزیت استفاده از پارک مورب این است که هم فضای بیشتری برای پارک داریم و بعد از اتمام مراسم و هنگام خروج خیلی راحت‌تر خارج شوند و ترافیک کمتری را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha