کد خبر 209453
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

نماینده ولی فقیه در گیلان:

افول کتابخوانی، جلوی رشد جامعه را می‌گیرد

افول کتابخوانی، جلوی رشد جامعه را می‌گیرد

 نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد، گفت: کاهش کتابخوانی در ایران نگران‌کننده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار کرد: ابزارها و امکانات جدیدی که برای ارتقای معرفت و آگاهی بشر به وجود آمده،‌ مفید است، اما هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های شاخص کتابخانه آیت‌الله مرعشی در ایران که جزو کتابخوانه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود تصریح کرد: کتاب باید حفظ و حراست شود؛ بسیاری از علمای گذشته ما صحافی می‌کردند زیرا هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.

وی با تاکید بر جایگاه نویسندگی و نوشتن کتاب، بیان کرد: در روایات آمده که اگر یک برگ نوشته و ماندگار شود، در روز قیامت آن برگ نوری خواهد شد و به سمت نویسنده‌اش خواهد آمد.

آیت‌الله فلاحتی کاهش کتابخوانی در ایران را نگران‌کننده دانست و افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند که تنها با روزنامه و موبایل می‌توان افزایش آگاهی پیدا کرد؛ در حالی که صحیح نیست و افول کتابخوانی در هر جامعه‌ای جلوی رشد جامعه را می‌گیرد.

امام جمعه رشت تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کتابخوانی جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: کتابخوانی در ایران باید تقویت شود و جوانان و دانشجویان باید از زندگی و احوال علما و بزرگان تاریخ مطلع شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به هویت ایرانی مسلمان در سازه‌ و پروژه‌های مختلف فرهنگی خاطرنشان کرد: یک نویسنده خوب باید سعی کند کلمات و عبارات نویسندگان متبحر را یادداشت و در عباراتش استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha