کد خبر 209449
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

نماینده ولی فقیه در کردستان:

مداحان از اشعار مستند و پرمحتوا در مجالس عزاداری استفاده کنند

مداحان از اشعار مستند و پرمحتوا در مجالس عزاداری استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مداحان باید در نوحه سرایی هایی خود در مجالس عزاداری از اشعار مستند و پرمحتوا استفاده کنند و اشعاری که می سرایند به گونه ای باشد که بتوانند از آن دفاع کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در همایش پرچم‌داران بصیرت در حسینیه سنندج اظهار کرد: همه ما خادمان مکتب امام حسین(ع) هستیم لذا باید در این مجالس شان و جایگاه آن امام همام و سایر ائمه اطهار(ع) را حفظ و از بیان مطالب و سخنان کم ارزش و بیهوده پرهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه مداحان باید در این مجالس از اشعار تاثیر و وزین شعرای بزرگ استفاده کنند افزود: تعدادی از مداحان هستند که فقط برای بالا بردن هیجان عزاداران در این مجالس حضور می یابند و از برخی اشعار نامناسب و بی تاثیر استفاده می کنند که این کار در شان مجلس امام حسین(ع) نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: واعظان و سخنرانان نیز در سخنرانی های خود از بیان مطالب بی ارزش و تاریخ های نادرست و همچین سخنرانی طولانی بپرهیزند چرا که مردم در این مجالس بیشتر بدنبال کسب معنویت هستند.

وی تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم که جایگاه اهل بیت(ع) در این مجالس و برنامه‌هایی که برگزار می شود را حفظ کرده و همچنین اجازه ندهیم هیچ کس به خادمان مکتب امام حسین(ع) حرفی بزند و یا بی احترامی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش با تاکید بر تلاش برای حفظ شان و جایگاه اهل بیت(ع) در مراسم و برنامه‌ها گفت: کاری که انجام می دهیم باید در شان مکتب امام حسین و اهل بیت(ع) و زینت بخش آن باشد، ضمن اینکه رفتار و اخلاق محبین امام حسین(ع) به گونه‌ای باشد که دیگران را عاشق این مکتب کند.

حجت الاسلام برومند رازیانی افزود: روحانیون، مداحان، علما و اندیشمندان باید در مجالس عزاداری امام حسین تاثیر گذار باشند و به جای اینکه مردم را از مکاتب دینی دور کنند، آنان را بیشتر به این سمت و سو سوق دهند.

در این همایش از تعدادی از مداحان و پیرغلامان مجالس امام حسین(ع) در استان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha