کد خبر 209419
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

توافق امارات و هند برای استفاده از ارز ملی دو کشور

توافق امارات و هند برای استفاده از ارز ملی دو کشور

رئیس امارات و نخست‌وزیر هند تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردند که طبق آن برای تجارت از ارز ملی دو کشور استفاده کنند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، امروز شنبه درباره تقویت شراکت استراتژیک جامع میان دو کشور رایزنی کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف شاهد امضای چند یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف بودند.

بن زاید و مودی از توافق بین دو کشور بر سر تبادل تجاری با ارز دو کشور (درهم و روپیه) که جهشی قوی برای تجارت فیمابین به شمار می‌رود، استقبال کردند.

پس از این دیدار یادداشت‌های تفاهمی درخصوص تبادل تجاری با ارز دو کشور، پیوندهای سیستم‌های پرداخت سریع، کارت و پیام رسانی و ایجاد انستیتوی فناوری هند امضا شد.

رئیس امارات متحده عربی گفت که هند از نیروهای موثر در مسائل بین المللی و شریکی مهم برای حل مسائل است از این رو ما به مشارکت موثر آن در کنفرانس تغییرات اقلیمی امید داریم و در این خصوص همکاری سازنده‌ای میان دو طرف وجود دارد.

از طرفی دیگر نخست وزیر هند بر تداوم همکاری با امارات برای پیشبرد روابط دو کشور در سطوح مختلف به ویژه در راستای خدمت به اهداف توسعه طلبانه دو کشور تاکید کرد.

نخست وزیر هند امروز طی سفری رسمی وارد امارات شد و مورد استقبال ولیعهد ابوظبی قرار گرفت. گفتنی است حجم تجارت غیر نفتی بین دو کشور در سال گذشته به ۵۱.۴ میلیارد دلار رسیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha