کد خبر 209398
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد؛

تسریع در انجام مبادلات تجاری کشاورزی ایران و چین

تسریع در انجام مبادلات تجاری کشاورزی ایران و چین

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بر تسریع در انجام مبادلات تجاری و صادرات و واردات محصولات کشاورزی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «شاهپور علائی مقدم» در سفر به چین در همایش کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر بازرگانی چین شرکت کرد.

در این سفر برای تسریع در مبادلات تجاری و صادرات و واردات محصولات کشاورزی بین دو کشور، مذاکراتی بین شاهپور علائی‌مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران با رئیس کل گمرگ کشور چین انجام شد.

در ادامه این سفر، نشست مشترک معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ایران با مدیرعامل انجمن شیلات کشور چین برای توسعه صادرات محصولات شیلاتی به چین و سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت صید و صیادی و آبزی‌پروری صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، چین یا خلق چین کشوری مستقل در آسیای شرقی است. چین با مساحت ۹٬۵۹۶٬۹۶۲ کیلومتر مربع؛ چهارمین کشور پهناور و با جمعیت بیش از یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون نفر، دومین کشور پر جمعیت جهان است.

این کشور هم‌اکنون بزرگ‌ترین صادرکننده و دومین وارد کننده جهان است و دومین اقتصاد بزرگ جهان بر پایهٔ تولید ناخالص داخلی می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha