کد خبر 209396
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

بیش از ۲۸ میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی گناوه پرداخت شد

بیش از ۲۸ میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی گناوه پرداخت شد

رئیس اداره تامین اجتماعی گناوه گفت: این شعبه ماهانه بطور متوسط  ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به  مستمری‌بگیران تحت پوشش پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه استان های حیات، امید دشتی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: تعداد ۱۹ هزار و ۳۴۱ نفر در این شهرستان بیمه شده اصلی و چهارهزار و ۱۷۸ نفر ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: تامین اجتماعی گناوه ۶۶ هزار و ۶۹۶ نفر معادل ۵۸ درصد از جمعیت شهرستان را تحت پوشش قرار دارد که این مجموع به سه گروه کارفرما، بیمه شده و مستمری بگیر تقسیم می شوند.

وی گفت: خدمات سازمان تامین اجتماعی به ۲ دسته کوتاه و بلندمدت تقسیم می شود که بلندمدت شامل مستمری بگیران در سه بخش بازنشسته، ازکار افتاده و بازماندگان هستند.

رئیس اداره تامین اجتماعی گناوه تعداد بازنشستگان شهرستان را ۲ هزار و ۳۰۰ نفر، یک هزار و ۶۳۲ نفر بازمانده و ۳۲۰ نفر کارافتاده اعلام کرد.

وی افزود: تعهدات کوتاه مدت شامل پاداش ازدواج، هزینه کفن و دفن، وسایل کمک پزشکی، غرامت دستمزد، ایام بارداری ، هزینه سفر و همراه بیمار است که به صورت مقطعی به این قشر بیمه پرداز ارایه می شود.

دشتی ادامه داد: ۱۱۲ نفر بیمه بیکاری بگیر در شهرستان گناوه وجود دارد که ماهانه بطور متوسط ۶۶۰ میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی گناوه به راهبرد جدید سازمان در خصوص گسترش چتر حمایتی خود اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲ نوع بیمه دانشجویان و زنان خانه دار جامعه بدون سابقه قبلی برای آنها در حال عملیاتی شدن است که می توانند با پرداخت حق بیمه از مزایای درمان و بازنشستگی در موعد مقرر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت فرزند چهارم که در گذشته تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گرفتند، برداشته شده است، افزود: حذف این محدودیت، از اقدامات سازمان تامین‌ اجتماعی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

دشتی در خصوص درمان مستقیم و غیر مستقیم سازمان، اظهار کرد :هزینه درمان در مراکز ملکی سازمان رایگان و در مراکز غیرملکی با ارائه مدارک مثبته طبق تعرفه قابل پرداخت است.

رئیس اداره تامین اجتماعی گناوه افزود: برخی از گروهای بیمه‌ای از جمله کارگران ساختمانی ، باربران و قالی بافان از یارانه دولتی برخوردار هستند و بیمه مشمولین واقعی این قانون قطع نشده و تا مادامی که اشتغال به کار دارند از حمایت سازمان و کمک هزینه دولت استفاده می‌برند.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۱۶ هزار نفر در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha