کد خبر 209285
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در گفتگو با «حیات»:

نگارش کتابهای حوزه مستندنگاری نیاز به تقویت دارند

نگارش کتابهای حوزه مستندنگاری نیاز به تقویت دارند

علی رمضانی گفت: نگارش کتاب در حوزه مستندنگاری در کشور در حال ارتقا است و باید با افزایش کیفیتی که از این حوزه انتظار می رود بتوانیم آثار بهتری به مردم ارائه کنیم. 

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه برگزاری آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ بیان کرد: امروز آیین شایستگان تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. این آثار منشورات سال 1400 کشور هستند که برگزیدگان آنها در بهمن ماه با حضور رئیس جمهور تقدیر شدند.

وی ادامه داد: شایستگان تقدیر نیز امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند. امسال ناشران نیز به عنوان گروه مهم تولیدکنندگان کتاب به این جایزه اضافه شدند. گروه‌های مختلفی شامل گروه های فنی مهندسی، ادبیات، پزشکی، کشاورزی، کودک و نو جوان و ...  به بررسی این آثار می پردازند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: به طور مشخص در جایزه جلال آل احمد و جایزه جشنواره شعر فجر برگزیدگان و شایستگان تقدیر که معادل این جشنواره هستند در گروه مستندنگاری به آثار تاریخ شفاهی می پردازند. در آن حوزه نیز به برگزیدگانی داشتیم که تقدیر شدند. حوزه مستندنگاری در کشور در حال ارتقا است و باید با افزایش کیفیتی که از این حوزه انتظار می رود بتوانیم آثار بهتری به مردم ارائه کنیم. 

رمضانی اظهار کرد: در این مراسم فقط از آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تقدیر می شود ولی در جایزه جهانی کتاب سال ، به کتابهایی که در قسمت بین الملل منتشر می شوند و به موضوعات اسلام شناسی و ایران شناسی می پردازند جایزه تعلق می گیرد و حتی این آثار نیز باید تالیفی باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha