کد خبر 209268
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

حمایت از تولید محتوا صرفا وظیفه وزارت فرهنگ نیست

حمایت از تولید محتوا صرفا وظیفه وزارت فرهنگ نیست

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه کار حمایت از تولید محتوا صرفا مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، اظهار کرد: نهادهای حامی از جایگاه علمی کشور نیز باید در ترویج و ارتقای آثار برگزیده اهتمام بیشتری داشته باشند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور محمد مه‍دی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران امروز ۲۴تیرماه در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ویژه برنامه های تقدیر از آثار برتر با حمایت وزیر فرهنگ در ادامه بهتر برگزار خواهد شد. ۵۵۰ داور در بیش از ۷۰ گروه آثار شایسته تقدیر را داوری کردند.

وی افزود: جایزه کتاب سال پس از ۴۰ سال اکنون جایزه بسیار معتبری است و علت آن نیز دقت نظر و توجه علمی برگزار کنندگان برای ارتقا این جایزه است. شاید به قدر کافی برگزیدگان این جایزه در سطح جامعه شناسایی نمی‌شوند و در این زمینه نیاز به کارهای ترویجی بیشتری داریم.

احمدوند ادامه داد: در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ برنامه های بیشتری برای ترویج و ارتقای افراد و آثار برگزیده در نظر گرفته شده است. از جمله آن برنامه ها  می‌توان به تلویزیون اینترنتی کتاب اشاره کرد. 

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه کار حمایت از تولید محتوا صرفا مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، اظهار کرد: نهادهای حامی از جایگاه علمی کشور مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه های بزرگ کشور نسبت به ترویج این آثار و جایگاه دادن به برگزیدگان اهتمام بیشتری کنند.

تقدیر و سپاس از نویسندگان، تقدیر از خداوند سبحان است 

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، دبیر علمی چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: کتاب محل استقرار کلمه، و کلمه که مصادیق آن در زندگی به صورت شفاهی و کتابی است، حلقه وصل عالم معنا به این دنیا است. اکتشاف معنا و  ظهور حقیقت در این عالم، همان کلمه است و در عرصه حیات و زیست انسان کلام در این قالب ظاهر می‌شود در بیان ثبات زمانی ندارد و در نوشتار از استقرار بیشتری برخوردار است و کتاب است که نشر پیدا می‌کند و حیات و زندگی انسان را به صورت ثبت شده، بسط می‌دهد. 

وی افزود: نویسندگان و اهل کتابت این نقش عظیم را دارند که زندگی انسان در این جهان را قلم بزنند، آنچه در این عالم است همه آیات الهی است و نویسنده محل ظهور کلام الهی است. آنچه تقدیر الهی است از مسیر قلم و نویسندگان است. مسیر تقدیر خداوند را از مسیر کتابت نویسندگان می‌توان دید. تقدیر و سپاس از نویسندگان تقدیر از خداوند سبحان است.

پارسانیا با اشاره به روند بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه این رویداد گفت: اینجا به نمایندگی از دوستانی حاضر هستم که یک‌سال این مراسم و مراحل را برای تشخیص کتاب‌های برگزیده و شایان تقدیر در ۱۱ گروه با بیش از ۷۵ کارگروه در طول سال پیگیری و انجام داده‌اند. در سال ۱۴۰۱ بیش از 62 هزار کتاب در جامعه ایران تدوین و تالیف شده  که طی سه مرحله داوری شد. حدود ۲۰ هزار کتاب به مرحله دوم رسید و در مرحله سوم کتاب‌های شایان تقدیر انتخاب شد. امروز حاصل عمر نویسندگانی را قدر می‌دانیم که فعالیت امروز و زندگی امروز ما را رقم زدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha