کد خبر 209171
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

شیائومی می‌خواهد با خودروی برقی مجهز به هوش مصنوعی خود، تسلا را به چالش بکشد

شیائومی می‌خواهد با خودروی برقی مجهز به هوش مصنوعی خود، تسلا را به چالش بکشد

ظاهراً شیائومی برای حضور در بازار خودروهای برقی بسیار جدی است و قصد دارد بخشی از سهم تسلا را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ شیائومی یکی از غول‌های فناوری چینی، درحال ساخت اولین خودروی برقی خود است. انتظار می‌رود خوردو برقی این شرکت که MS11 نام دارد در سال 2024 و با قیمتی درحدود ۳۰ هزار دلار روانه‌ی بازار شود.

MS11 خودروی سواری با ابعاد متوسط است که از موتور الکتریکی با برد حدود ۶۴۰ کیلومتر بهره خواهد برد. این خودرو همچنین از رابط کاربری مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برد در اموری مانند مسیریابی، پخش موسیقی و تنظیمات آب و هوایی به رانندگان کمک می‌کند.

شیائومی امیدوار است که MS11 به محصول پرفروشی تبدیل شود و طبق پیش‌بینی این شرکت، سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به بازار عرضه خواهد شد. درواقع MS11 به غول فناوری چینی کمک می‌کند در بازار خودروهای الکتریکی، جایگاه مناسبی برای خود دست‌وپا کند.

اگرچه شیائومی بیشتر با گوشی‌های هوشمندش شناخته می‌شود اما این برند در حوزه‌های دیگری مثل خودرو نیز فعالیت دارد. طبق اعلام گیزموچاینا، این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از تراشه‌ و معماری سیستم خودرو اختصاصی در خودروهای آینده‌ی خود است.

در ادامه برخی از مشخصات احتمالی خودرو برقی MS11 شیائومی آورده شده است:

قیمت: حدود ۳۰ هزار دلار
بُرد: ۴۰۰ مایل (حدود ۶۴۰ کیلومتر)
نوع موتور: الکتریکی
رابط‌کاربری: هوش مصنوعی
نوع خودرو:‌ سدان با ابعاد متوسط
سال عرضه: ۲۰۲۴
شیائومی قصد دارد با عرضه‌ی خودرو برقی باکیفیت خود، محصولات تسلا را به‌چالش بکشد. طبق شایعات و گزارش‌های اخیر، MS11 ویژگی‌های جذابی ارائه خواهد داد که احتمالاً به فروش بیشتر این خودرو کمک خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha