کد خبر 209154
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

عضو ارشد جنبش حماس،

مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها آغاز شده است/ افزایش مقاومت در کرانه باختری

مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها آغاز شده است/ افزایش مقاومت در کرانه باختری

عضو ارشد جنبش حماس، رژیم صهونیستی را خطری برای منطقه دانست و گفت: مقاومت روزبه‌روز در کرانه باختری گسترش یافته و مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، «خلیل الحیه» با حضور در برنامه «ساعت به وقت قدس» گفت: ملت فلسطین از ۱۰۰ سال قبل برای دفاع از خاک، مقدسات، مقبره نبی (ص) و قدس با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله می‌کند.

عضو ارشد حماس با بیان اینکه در این سال‌های متمادی ملت فلسطین وارد نبردهای بی‌شماری شده‌اند، یادآور شد: مردم فلسطین در تمام این سال‌ها با ظلم و ستم فراوانی از جانب استعمار بریتانیا و سپس رژیم صهیونیستی مواجه بودند. خانواده من مانند سایر خانواده‌ها و به عنوان جزیی از خانواده بزرگ فلسطینیان با کشتار و ترور روبه‌رو بودند.

وی افزود: خانواده فلسطینی وجود دارد که به‌طور کامل از بین رفتند و آثاری از آنها باقی نماند و هیچ‌گاه نزد پدر و مادر و فرزندان برنگشتند. از خانواده من در طول 20 سال از دوران اشغالگری ۲۱ شهید برجای مانده است.

خلیل الحیه تصریح کرد: ۲۰ نفر مرد و یک زن همگی با بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهید شدند؛ دو نفر از آنها برادرانم، هشت نفر برادر زاده‌ها، سه نفر پسر عموهایم، سه نفر خواهر زاده‌هایم و پنج تن هم از خانواده‌ام که دو نفر فرزند و سه نفرشان از نوه‌هایم بودند و یکی نیز عروسم بود. رژیم صهیونیستی، پسر بزرگم (بکر أسامه) که یکی از رزمندگان فلسطینی در گردان‌های القسام بود، همراه با خانواده‌اش (همسر و فرزندانش) در بمباران سال ۲۰۱۶ میلادی به شهادت رسیدند و فقط یک پسر و دختر از اعضای خانواده‌اش باقی ماندند. در همان زمان همسر من نیز در خانه بود که به‌شدت زخمی شد اما با خواست خداوند متعال زنده ماند.

این عضو ارشد جنبش حماس یادآور شد: از بقیه افراد خانواده‌ام پسرم (حمزه الثانی) است که یکی از رزمندگان بود که با رژیم صهیونیستی می‌جنگید و به سوی این رژیم موشک پرتاب می‌کرد، درست در زمانی که رژیم صهیونیستی به نوار غزه هجوم برده بود. در حادثه دیگری ۷ خانواده به شهادت رسیدند، رژیم صهیونیستی آنها را بمباران کرد در حالی که با هم در دفتر خانواده نشسته بودند و رژیم صهیونیستی همگی آنها را بمباران کرد. این شهیدان، جزیی از فرزندان ملت فلسطین هستند. با شهادت آنها، زنان بیوه، کودکان یتیم و رنج‌های فراوانی بر جای ماند. بدون شک ملت فلسطین جان‌فشانی‌ها و بهای زیادی در مقابل رژیم صهیونیستی پرداخت کرده اما همیشه صبور بوده است.

وی تصریح کرد: ملت فلسطین به چند دلیل صبور است، اولا احساس می‌کند آنچه در راه خدا، فلسطین و در راه قدس تقدیم کرده یک فریضه دینی، عقیدتی و اسلامی، انسانی و ملی است. ثانیا برای دفاع از میهن سپس برای مقابله با مستکبرین و ستمگران. خانواده‌های فلسطینی دیگر نیز چنین هستند. من پس از آنکه برادران، برادر زاده‌ها و خواهر زاده‌ها، فرزندان و نوه‌هایم را شمردم به شما می‌گویم که این ۲۱ نفر شهید، هفت بیوه زن از خود برجای گذاشتند. سن تمامی این زن‌ها وقتی که شوهرانشان به شهادت رسیدند کمتر از ۳۰ سال و در برخی موارد کمتر از ۲۰ سال بود. آنها ۲۸ فرزند یتیم کمتر از ۱۵ سال برجای گذاشتند. این مورد، تنها یکی از رنج‌های ملت فلسطین است که با رژیم صهونیستی مقابله می‌کند.

خلیل الحیه تأکید کرد: آنچه ما امروز تقدیم می‌کنیم نشان‌گر اصالت ملت فلسطین است و اینکه این ملت شکست نمی‌خورد، عقب نشینی نمی‌کند و نومید نمی‌شود زیرا عزم و اراده‌ای که در وجود این ملت بزرگ است همیشگی است. اشخاصی که به شهادت رسیدند خانه‌هایشان ویران شد. پسرم به شهادت رسید و خانه‌اش به طور کلی ویران شد. سه خانه من نیز ویران شدند: خانه خودم، فرزندانم و دیگران که در جنگ‌های متمادی ویران شدند. بنابراین این رنج‌هایی که ملت فلسطین متحمل شده است از جمله تقدیم شهداء و اسرا .. خود من سه مرتبه در زندان‌های رژیم صهونیستی زندانی شده‌ام که طولانی‌ترین آنها سه سال بوده است.

پیروزی نزدیک است

عضو ارشد جنبش حماس یادآور شد: تمامی این فداکاری‌ها، زکات کرامت و زکات جهاد در راه خداست. ما معتقدیم که فلسطین و قدس شایسته آن هستند که ما تمامی داشته‌هایمان را فدای آنها کنیم. ملت فلسطین از زمانی با رژیم صهیونیستی به مبارزه پرداخته است در حدود نیم میلیون شهید تقدیم کرده است و حدود یک میلیون اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی شده‌اند اما ما مطمئن هستیم که پیروزی با ماست و پیروزی نزدیک است ان شاء الله.

مقاومت روز به روز در کرانه باختری گسترش پیدا می‌کند

عضو ارشد جنبش حماس درباره عملیات اخیر مقاومت توضیح داد: این عملیاتی که اتفاق افتاد در واقع در پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی و انتقام از آن بود که یک روز قبل در جنین مرتکب شده بود. نیروهای رژیم صهیونیستی برای دستگیر کردن یکی از رزمندگان از گردان‌های القسام وارد جنین شدند، این رزمندگان از گردان‌های القسام، سرایا القدس، گروه‌های دیگر و ملت فلسطین بودند. آنها بمب‌هایی بر سر راه سربازان اسرائیلی قرار دادند و تعداد زیادی از آنها را زخمی کردند.

وی توضیح داد: این عملیات به چند دلیل انجام شد؛ اول اینکه روز به روز به قدرت و توانایی‌های مقاومت در کرانه باختری افزوده می‌شود، مقاومت روز به روز در دل‌های جوانان جای می‌گیرد. امروز جوانان فلسطینی برای مقاومت، جهاد در راه خدا و آمادگی برای به شهادت رسیدن در راه خدا پیش قدم شده‌اند. این نسل جدید از ملت فلسطین، نسلی مؤمن است و مصداق این آیه شریفه هستند که می‌فرماید: «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا» آنها، جوانانی مؤمن، آماده پیکار، معتقد به ارزش‌های خود و مؤمن و معتقد به مقاومت هستند. بنابراین با وجود اینکه تلاش‌هایی برای در نطفه خفه کردن مقاومت را چندین جهت وجود دارد اما مقاومت روز به روز در کرانه باختری گسترش پیدا می‌کند. ملت فلسطین در تلاش برای دستیابی به سلاح است زیرا راهی جز مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی وجود ندارد و مقاومت را تنها گزینه برای اقدامات این رژیم می‌داند.

مقاومت تنها راه ملت فلسطین در طول سال‌های عمرش است

وی اذعان کرد: مقاومت تنها راه ملت فلسطین در طول سال‌های عمرش است ولی عاملی که امروز باعث اصرار ملت فلسطین برای مقاومت شده، رفتارهای رژیم صهیونیستی و شکست تمامی طرح‌ها و پروژه‌هایی است که تلاش داشتند که توسط آنها کار مسأله فلسطین را یکسره کنند. بنابراین این عملیات در پاسخ و انتقام به عملیات جنین و شهادت جوانان در آن اتفاق افتاد. هماهنگی در این عملیات که جوانان انجام دادند بسیار بالاست. دو نفر از رزمندگان در گردان‌های القسام سلاح در دست گرفتند که اتفاقا سلاح‌های اسرائیلی بود و به وسیله افرادی از طرف‌های رژیم صهیونیستی خریداری شده بود تا مقاومت کنند و از مردم دفاع کنند. آنها ۴ نفر از سربازان اسرائیلی را به هلاکت رساندند و ۴ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

این مبارز فلسطینی تأکید کرد: ما می‌توانیم به همه دوستداران مسأله فلسطین و مقاومت این اطمینان را بدهیم که امروز هماهنگی میان گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری در سطح بسیار بالایی قرار دارد؛ هماهنگی سیاسی، میدانی و تفکر و نگاه راهبردی. در داخل کرانه باختری، عناوین متعددی وجود دارد که از آنها نام برده می‌شود مانند: «عرین الأسود»: لانه شیران، «کتیبة جنین»: گردان جنین، «کتیبة طولکرم»: گردان طولکرم. این عناوین و این اسم‌ها نشان‌دهنده اتحاد جوانان فلسطینی است و مقاومت امروز در کرانه باختری با این هماهنگی و اتحاد به پیش می‌رود. این انسجام، این یکپارچگی و این هماهنگی بالا در میان این گروه‌ها در میدان و در دفاع از یکدیگر صورت می‌گیرد. در نتیجه، جوانان فلسطینی مقاوم و با یکدیگر هماهنگ هستند؛ حماس، جهاد اسلامی، الشعبیه، گردان‌های الاقصی و جوانان عادی که وابسته به گروهی نیستند اما معتقد و مؤمن به مقاومت هستند. بنابراین امروز کرانه باختری به سوی مقاومت قوی و یکپارچه به پیش می‌رود.

خلیل الحیه با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی براساس یک ایده دروغین بنیان نهاده شد، تصریح کرد: اینکه فلسطین سرزمین موعود است و این رِژیم امت برگزیده خداوند است. این ایده تلمودی را سکولارها در رژیم صهیونیستی پذیرفتند، بنابراین رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم بی دین ظهور یافت و برای خود قانون، نظام، حکومت و دمکراسی وضع کرد. آمریکا و اروپا هم به تمامی دنیا اعلام کردند که ما از یک کشور دموکراتیک حمایت می‌کنیم.

افراطیون دینی تلمودی بر رژیم صهیونیستی مسلط می‌شوند

وی اذعان کرد: امروزه شاهد آن هستیم که روز به روز افراطیون دینی تلمودی بر رژیم صهیونیستی مسلط می‌شوند و آنها امروز حکومت را بر دست گرفته‌اند. آنها خواستار چندین موضوع هستند، خواستار گسترش شهرک‌ نشینی‌ها، یهودی سازی قدس و تقسیم مسجد الاقصی و همچنین خواستار تغییر در ساختار کشور هستند. آنها بیهوده ندای دمکراسی سر می‌دهند و خود را از قضا در امان نگه داشته و خواستار تغییر آن هستند. بنابراین اختلافاتی در داخل رژیم صهیونیستی بر سر ساختار و هویت کشور وجود دارد، آیا این کشوری که عمرش هفتاد سال و اندی است کشوری دمکراتیک و سکولار است یا کشوری دینی تلمودی و افراطی در برابر جهان؟ در نتیجه این کشمکش میان آنها، نزاع بر سر هویت و نزاع بر سر دموکراسی و بر سر نهادهای حاکمیتی است.

امروز یک دو دستگی واقعی در ساختار رژیم صهیونیستی وجود دارد

الحیه ادامه داد: از این رو گروه‌های مخالف چند صد هزار نفری امروز در خیابان‌ها آمده‌اند و با این حکومت مخالفت می‌کنند. امروز یک دو دستگی واقعی در ساختار رژیم صهیونیستی وجود دارد اما نمی‌توان انتظار داشت که این دو دستگی بتواند باعث نابودی کشور در آینده بسیار نزدیک باشد اما هرچقدر شکاف و اختلاف میان آنها بیشتر شود در نتیجه این دو دستگی باعث تضعیف ساختار داخلی آن خواهد شد. ممکن است این دو دستگی آتش این کشمکش را بیشتر کند و آنها امروز عبارات و جملاتی می‌گویند که ممکن است به جنگ داخلی و تسویه حساب‌ها کشیده شود. بنابراین؛ رژیم صهیونیستی امروز هرچقدر به سوی افراطی گیری به پیش می‌رود همان اندازه به اختلافات داخلی کشیده می‌شود.

شاهد تضعیف، شکاف و تفرقه در رژیم صهیونیستی خواهیم بود

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از داخل در معرض تکانه‌های شدیدی به علاوه اختلافات و تکانه‌های اولیه قرار دارد، ادامه داد: تکانه‌های اولیه عبارت اند از تغییر میان شرقی‌ها و غربی‌ها، تغییر میان مذهبی‌ها و غیر مذهبی ها که همه این عوامل، در همبستگی جبهه داخلی، فرهنگی، فکری، اجتماعی و انسانی اثرگذار است سپس کینه میان انسان عادی و متدین که از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است بنابراین همه این عوامل در ساختار این رژیم صهیونیستی تأثیرگذار است و ان شاء الله شاهد تضعیف، شکاف و تفرقه در آن خواهیم بود.

ریسمان خداوند از صهیونیست‌ها بریده شده

عضو ارشد جنبش حماس با برشمردن موضوعات تهدید کننده رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این رژیم در حال زوال و نابودی است. موضوع اول، ظلم و ستم این رژیم است. این رژیم، رژیمی ستمکار و اشغالگر است. موضوع دوم این است که این رژیم روز به روز جایگاهی را که نزد جهانیان داشت مبنی بر اینکه این رژیم، رژیمی دمکراتیک است از دست داده است. آمریکا و اروپا امروز دیگر نمی‌توانند از این رژیم حمایت کنند. بنابراین جامعه اروپا و بین الملل و غرب که پیوسته از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کرده و می‌کنند امروز از ادامه حمایت‌هایش از این رژیم ناتوان مانده است.

وی تأکید کرد: به قول خداوند متعال «إِلّا بِحَبْلٍ مِنَ اللهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النّاسِ ». ریسمان خداوند از صهیونیست‌ها بریده شده است و ریسمان مردم هم شروع به بریده شدن کرده است. بنابراین اگر اسرائیل اولا حمایت خارجی را از دست دهد و سپس دروغ بودن این موضوع برای همگان تبیین شود که این رژیم، مهد دموکراسی است پس این عوامل باعث می‌شوند این رژیم به سوی نابودی و زوال کشیده شود.

رژیم صهیونیستی شکست پذیر است

الحیه خاطرنشان کرد: اسرائیل به همگان چنین نشان داده که کشوری شکست ناپذیر است و هرگز تسلیم نمی‌شود و اینکه ارتش‌های مختلفی را شکست داده است اما ما خلاف آن را دیدیم، اینکه رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری شکست خورده، در غزه در کرانه باختری و در لبنان خورده و در همه جا شکست خواهد خورد؛ در نتیجه شکست‌های این رژیم یکی پس از دیگری رقم خورده است. نبرد «سیف القدس» شاهد مثال است. نبرد «ثأر الأحرار» که گروه‌های فلسطینی چند هفته قبل انجام دادند و تصویری از این رژیم وجود داشت که شکست ناپذیر است دیدیم که شکست پذیر است. تصویر این رژیم که قوی است و تسلیم نمی‌شود دیدیم که تسلیم می‌شود و این عامل در صهیونیست‌هایی که از خارج می‌آیند تأثیرگذار است. سوماً هرچقدر مقاومت در برابر این رژیم به وجود آید به شکست و نابودی آن منجر می‌شود.

مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها آغاز شده است

وی یادآور شد: حدود ۳۰ سال قبل چنین در منطقه جا افتاده بود که رژیم صهیونیستی رژیمی مقبول و همسایه است و می‌توان با آن همکاری کرد و به عادی‌سازی روابط با آن پرداخت و می‌توان برای مردم فلسطین راه‌حل ارائه داد اما امروز شاهد هستیم که هیچ‌گونه راه حل سیاسی وجود ندارد و تمامی آن تصورات اشتباه بود. ملت فلسطین امروز در برابر اشغالگری، مقاومت و پایداری می‌کند و مقاومت نیز روزبه‌روز قوی‌تر و نیرومندتر می‌شود. مقاومت امروز پایه‌های رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخته است؛ از این رو ما شاهد مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها هستیم.

رژیم صهونیستی امروز خطری برای منطقه است

این عضو ارشد جنبش حماس تصریح کرد: در گذشته، ما در یک سال شاهد مهاجرت یک میلیون صهیونیست به فلسطین بودیم اما امروز این عددها کاهش پیدا کرده است، پس ساختار داخلی این رژیم از هم فروپاشیده است، اختلافات داخلی بر سر هویت این رژیم به وجود آمده است، حمایت‌های غرب، اروپا و آمریکا از این رژیم کاهش پیدا کرده است. رژیم صهونیستی امروز خطری برای منطقه به حساب می‌آید، از این رو جهان نیز با این استدلال که این رژیم خطری برای منطقه است از این رژیم دوری می‌کند. عادی‌سازی روابطی که صورت گرفت و برخی کشورها گمان کردند که این عادی‌سازی حامی آنهاست کمی کاهش پیدا کرده است.

رژیم صهیونیستی توانایی جنگ با دشمن خارج از خاک خود را ندارد

الحیه در پایان گفت: مقاومت در داخل ضربات سنگینی به رژیم اشغالگر وارد ساخته است. از این رو؛ فروپاشی از داخل، مقاومت از داخل، مقاومت امت از خارج و حمایت آن از این مقاومت، تصویری از این رژیم که ضربات سختی متحمل شده است و دمکراسی که همگان از این رژیم متصور بودند و خلاف آن مشاهده شد تمامی این عوامل باعث نابودی و زوال هر نظامی است. رژیم صهیونیستی امروز از تمامی این عوامل رنج می‌برد. ما معتقد و مطمئن هستیم که رژیم صهیونیستی به تدریج در حال نابودی است. تاکتیک‌های رژیم صهیونیستی مؤید این موضوع است، امروز رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری مانورهای نظامی می‌کند؛ تمامی این مانورها، دفاعی هستند، این رژیم توانایی آن را ندارد که با دشمن در خارج از خاک خود بجنگد، ما امروز با این رژیم در خاک خود و در دل آن می‌جنگیم و ما با آن در سرزمین خود مقابله می‌کنیم. به نظرم تمامی این عوامل اسباب و شاخص‌هایی هستند که به یاری خداوند متعال نابودی و زوال رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهند. این وعده الهی و پیامبر اکرم (ص) است و محقق خواهد شد، هر چند برخی از مردم آن را دور و ما به امید خداوند متعال آن را نزدیک می‌بینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha