کد خبر 209105
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

آیت الله کعبی مطرح کرد؛

بالاترین قداست ها متعلق به شهدا و خانواده‌هایشان است/ نگاهمان به خانواده شاهد باید نگاه رشد و تعالی باشد

بالاترین قداست ها متعلق به شهدا و خانواده‌هایشان است/ نگاهمان به خانواده شاهد باید نگاه رشد و تعالی باشد

آیت الله کعبی گفت: بالاترین قداست ها متعلق به شهدا و خانواده‌هایشان است، اینگونه که در روایت آمده که بالاتر از هر ارزشی، ارزشی وجود دارد که بالاتر از ارزش شهادت دیگر ارزشی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین قم در دیدار با سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نماد ایثار و فداکاری، جهاد و شهادت طلبی است. بنیاد شهید روح حاکم بر انقلاب اسلامی است که نظام اسلامی را با تکیه بر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت رو به جلو و تعالی پیش برده است.

وی افزود: بالاترین قداست ها متعلق به شهدا و خانواده‌هایشان است ، اینگونه که در روایت امده که بالاتر از هر ارزشی، ارزشی دیگر وجود دارد که بالاتر از ارزش شهادت دیگر ارزشی وجود ندارد. شما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید حافظ این ارزش برتر باشید و این ارزش برتر همراه با  آثار و برکاتش در جامعه مان منتشر کنید که اگر ارزش شهادت و شهیدان فراگیر شود، جامعه و کشورمان  از آسیب ها، آفت ها و چالش ها بیمه خواهد شد.

آیت الله کعبی با اشاره به انتخاب خانواده شاهد برای مدیران انقلابی گفت: این رویکرد راهبردی، برنامه ای، کادر سازی، نیروسازی و نگاه اینکه در واقع مدیران تراز انقلاب از خود خانواده شاهد تربیت شوند رویکرد خوب و مهمی است، لذا قطعا کار فرهنگی تا کارهای امدادی اولویت بالاتری دارد. البته که باید به کارهای امدادی رسیدگی شود و خانواده شاهد باید راحت و محترمانه زندگی کنند و در پیچ و خم مسائل زندگی گرفتار نشوند، اما نگاهمان به خانواده شاهد باید نگاه رشد و تعالی باشد.

وی ادامه داد: کاری که برای خدا و مخلصانه باشد آن هم خدمت به خانواده شاهد و شهید حداقل پنج برکت معنوی دارد.برکت اول باعث رضایت خداوند می شود، برکت دوم امداد ها و کمک های الهی خود به خود شامل حال مجموعه می شود، برکت سوم گناهان بخشیده می شوند، برکت چهارم توجهات امام زمان (عج) شامل مجموعه می شود و برکت پنجم عاقبت بخیری می‌باشد.
آیت الله کعبی گفت: امام و رهبری نگاهشان به شهید و خانواده شهید به نوعی نگاه ارزش برتر و متعالی است و با این فرهنگ جامعه ما پیش می‌رود. بعد از چهل سال پدران و مادران شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیر شده اند و فرزندان و نوه های آن ها به اقتضائات آسیب هایی که در جامعه است ممکن است آن ها نیز دچار آسیب شوند. تاکید بنده بر بحث مدارس و دانشگاه شاهد می‌باشد که نباید مانند باقی مدارس شوند؛ به نظرم، هم آموزش و پرورش و هم دانشگاه که جزو مسائل درجه یک فرهنگی کشورمان هستند با استفاده از کارشناسان و صاحب نظران می توانید طراحی یک شبکه آموزش و پرورش خوب داشته باشید.

وی بیان داشت:  این شبکه آموزش و پرورش ‌شاهد چند مطلب را می‌تواند در فلسفه تحول آموزش و پرورش در دستور کار قرار دهد، که شامل رشد عقلانی، تقویت ایمان و پرستش الهی، تقویت اخلاق و آداب، شکل‌گیری شخصیت دانش آموز، آموزش مهارت های زندگی، افزایش آگاهی های عمومی و تلفیق ماهرانه علم و ایمان می باشد  که این موارد طراحی می خواهند. معمولا نظام های غربی طراحی می کنند و در کشورهای منطقه و جهان زنجیره آموزش و پرورش با تمدن غربی را  راه می اندازند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: من نمی خواهم از برخی از کشورها نام ببرم ولی توانستند نیروهای زیادی از کشورهای اسلامی تربیت کنند، درمقابل ما هم تجربه های موفقی داشتیم، مدارس حزب الله لبنان نیز از این موارد است.اگر در مدارس شاهد تحول ایجاد شود این تحول در آموزش و پرورش نیز منعکس خواهد شد.

وی  گفت: خوب است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با دولت رایزنی کند و آن دسته از فرزندان شاهد که لیاقت، تعهد و تخصص دارند، به آن ها  پست و مسئولیت محول شود و این خیلی مهم است که فرزندان شاهد جایگاه پیدا کنند.

آیت الله کعبی گفت :استدعا دارم که در بنیاد شهید و امور ایثارگران یک زنجیره کارآفرینی درست شود مانند شرکت های نوظهور یا استارتاپ یک عده هستند تحت عنوان تسهیل گر و شتاب دهنده شما یک مجموعه کار آفرینی راه‌ بیاندازید تا یک جوان مستعد شاهد از صفر تا صد به آن ها مشورت داده شود و دوره های آموزش کارآفرینی برایشان فراهم شود و بتوانند صاحب شغلی مناسب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha