کد خبر 209074
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

مشاور رییس جمهور: ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور تهیه و ارائه شده است

مشاور رییس جمهور: ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور تهیه و ارائه شده است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: تاکنون ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری و مجوز بی نام با نگاه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های مناطق آزاد کشور تهیه و در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو که با حضور محمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور برگزار شد، افزود: این بسته‌ها مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته که می‌توان آن را نقطه عطفی برای توسعه این مناطق عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با ارائه این بسته‌ها و صدور مجوز سرمایه گذاری، نزدیک به ۷۰ درصد بروکراسی اداری سرمایه گذاری کنار گذاشته شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی کشور ادامه داد: علاوه بر مناطق آزاد در مناطق ویژه اقتصادی نیز بسته‌های سرمایه گذاری و مجوز بی نام تهیه شده و آماده جذب سرمایه گذاران است.

عبدالملکی اظهار کرد: ارزش همه پروژه‌های تعریف شده در مناطق آزاد ۴۳۰ هزار میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی گفت: در سال جاری همچنین ۱۴ نمایشگاه داخلی و خارجی در مناطق آزاد کشور تمهید شده که در آنها، اطلاع رسانی خوبی در خصوص این بسته‌ها داده خواهد شد.

منطقه آزاد ماکو ظرفیت قابل توجهی در توسعه تجارت جهانی دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با اشاره به ایجاد افق جدید در دولت سیزدهم در بحث تجارت بین الملل و توسعه اقتصادی اظهار کرد: می‌توان با این نگاه ویژه، ظرفیت منطقه را در راستای توسعه تجارت جهانی گسترش داد.

حسین گروسی افزود: یکی از مشکلات منطقه آزاد ماکو، عدم واریز قانونی عوارض خروج از کشور از این منطقه است.

پس از این جلسه ضمن رونمایی از ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو، معاون امور مجلس رییس جمهور به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی و شهرستانی از گمرک بازرگان و جاده لجستیک منطقه بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha