کد خبر 209070
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

قاضی زاده هاشمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قم:

امضای تفاهم نامه های فرهنگی و آموزشی با پنج کشور محور مقاومت/ تلاش برای معرفی نخبگان حوزه ایثار و شهادت به جامعه

امضای تفاهم نامه های فرهنگی و آموزشی با پنج کشور محور مقاومت/ تلاش برای معرفی نخبگان حوزه ایثار و شهادت به جامعه

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از امضا تفاهم نامه های فرهنگی و آموزشی با پنج کشور محور مقاومت خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه کار بازماندگان شهدا سخت‌تر است، گفت: اگر همراهی نسل اولی که فرزندانشان را به انقلاب اهدا کردند نبود، راه شهدا و انقلاب اسلامی ادامه پیدا نمی کرد. در حقیقت خانواده شهدا با حضور همیشگی شان در مجاهدت شهدا سهیم هستند.

وی افزود: بنیاد شهید سازمانی با وظایفی سنگین است که مورد توجه امامین انقلاب بوده و دولتها نیز کم و بیش زحماتی برای اعتلای آن کشیده اند؛ اما کارهای نکرده نیز زیاد است.

قاضی زاده هاشمی  ادامه داد: با توجه به حمایتهای دولت و مجلس کسری های موجود در حوزه خدمات به خانواده ها طی این دو سال جبران و در پرداخت حقوق به جامعه تحت پوشش به ویژه افرادی که در دهک‌های پایین تر قرار دارند، توجه شد. در حوزه خدمات درمانی نیز تلاش کردیم تا عقب ماندگی های چند ماهه جبران شوند.

افزایش فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران

وی ماموریت های حوزه فرهنگی و تربیتی را در اولویت برنامه های بنیاد شهید معرفی کرد و گفت: در سالهای اخیر فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد در حوزه های مختلف چندین برابر شده است. ما در سطح بین المللی تفاهم نامه هایی با پنج کشور محور مقاومت در حوزه آموزشی و فرهنگی برای انجام کارهای مشترک انجام داده ایم. در 22 ماه گذشته 28 فیلم سینمایی، سریال و مستند بلند ساخته شده و تقریبا شبکه ای وجود ندارد که روزانه در حیطه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ای نداشته باشد.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: درباره دیگر کارهای فرهنگی می‌توان به برنامه شبهای قدر در گلزار شهدا، کمپین های کاروان غیرت برای شهید الداغی، کاروان هایی در اربعین و میعاد شهدا در راهپیمایی ها اشاره کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: امیدواریم به مدارس شاهد و دانشگاه شاهد توجه بیشتری شود. تلاش کردیم تا نخبگان حوزه ایثار و شهادت را برجسته سازی کرده و به جامعه بیشتر معرفی کنیم. امیدوارم با کمک حوزه علمیه و کمک وزارت‌های آموزشی فعالیت‌های قوی تری انجام داده و کمبودها را برطرف کنیم.

در ادامه این دیدار سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: در باب خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به این مطلب اشاره کرد که بر اساس اسناد قرآنی باید بفهمیم، باور کنیم و بعد عمل کنیم. باید به این نتیجه برسیم که برای زندگان و نه برای مردگان کار کنیم.

وی ادامه داد: برخی باور نکرده اند برای زندگان کار می کنند؛ گاهی نیز باور کرده اند اما در عمل مشکل دارند. آنچه که ارزشمند است باور به همراه عمل است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تاکید بر این مطلب که نگاه اصلی و کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ادامه اهداف شهدا باشد، اظهار کرد: شهدا در باب دین، حجاب و ولی فقیه توصیه هایی داشته اند.

باید خواسته های شهدا را پیگیری کنید

آیت الله سعیدی افزود: باید ببینید شهدا چه خواستند و آنها را پیگیری کنید. در واقع هرکدام از افرادی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران کار می کنند، باید زمانی که می خواهند سر بر بالین گذاشته و استراحت کنند، نزد خود رضایت داشته باشند که چه کاری برای شهدا انجام داده و اهداف شهدا را دنبال کرده اند.

نماینده ولی فقیه در قم با اشاره به اینکه خاندان و خانواده معظم شهدا بسیار مهم هستند، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری به این نکته اشاره کردند، باید بستر و خانه ای که پرورش دهنده شهید بوده است حفظ شود.

حفظ خانواده شهدا یکی از مسئولیت های معنوی بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: حفظ خانواده شهدا یکی از مسئولیت های معنوی بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ چراکه خیلی افراد سعی می‌کنند اینها را از صحنه خارج کنند.  

نماینده ولی فقیه در قم ادامه داد: مدیران اغتشاشات اخیر بارها آزمودند تا ببینند که آیا باز از درون خانواده ها فرد غیرتمندی بلند می شود که برای اسلام و انقلاب کار کند یا خیر؛ چراکه برای از بین بردن اینها تبلیغات و هزینه های زیادی متقبل شدند؛ اما دیدند که ایثار و شهادت از درون خانواده ها می جوشد نه اینکه موجود باشد.

شهادت و ایثار همچنان از درون خانواده ها می جوشد

وی ادامه داد: خداوند به دشمنان نشان داد که از درون این خانواده ها شهید می جوشد؛ خداوند لطف کرد و به آنها درس دیگری داد. به قول حضرت آقا این احمق ها هنوز نمی دانند که بالاخره این نظام یک راهبری دارد و جالبتر اینکه در ادامه این فتنه ها، آتش به جان خودشان افتاد؛ در نتیجه اینکه اگر برای خداوند کار کنیم، خداوند دست ما را می گیرد. در حقیقت ما چیزی داریم که آنها ندارند و آن عنایات معنوی اهل بیت (ع) است و هر کاری کنند نمی توانند آن را داشته باشند. امیدواریم همه به راه راست هدایت شوند.

محرم سیلی بنیان افکن برای دشمنان خواهد بود

نماینده ولی فقیه در قم گفت: ان شاءالله ایام محرم و شور حسینی مانند نهر جاری و زلال ما را پاک می کند و سیل بنیان افکنی برای دشمنان اهل بیت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha