کد خبر 209044
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

قاضی زاده هاشمی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

تکریم و ترویج دو ماموریت اساسی بنیاد شهید/ بیش از 3 هزار خدمت را در بستر برنامه عملیاتی و هوشمند ارائه می دهیم

تکریم و ترویج دو ماموریت اساسی بنیاد شهید/ بیش از 3 هزار خدمت را در بستر برنامه عملیاتی و هوشمند ارائه می دهیم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تکریم و ترویج دو ماموریت اساسی بنیاد شهید است، اظهار کرد: بیش از 3 هزار خدمت را در بستر برنامه عملیاتی و هوشمند ارائه می دهیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه گفت: از 22 ماه قبل که حضرت آیت‌الله رئیسی بنده را به‌عنوان معاون خودشان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کردند، یک گزارش شناختی از بنیاد شهید تهیه کردم. گزارشی که در آن مشخص شد که سیاست های کلان از بنیاد شهید و حوزه ایثار، جهاد و شهادت چه می‌خواهد؟ مبانی و اهدافش چیست؟ مسیر و طریق حرکت آن کدام است؟ نیازها و قوانینش چگونه هستند؟ ساختار و سازمان بنیاد کدام است و همچنین منابع مالی که در اختیارمان است به چه میزان می‌باشد؟

وی ادامه داد: این گزارش 200 الی 300 صفحه ای را خدمت مقام معظم رهبری  و رئیس‌جمهور ارائه دادیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: در جامعه هدف دو وظیفه کلی تکریم و ترویج را بر عهده داریم. منظور از تکریم حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران و منظور از ترویج؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این کار مبنای برنامه تحولی ما در بنیاد شهید شد که براساس آن برنامه تحول و برنامه راهبردی و عملیاتی مان تهیه شد؛ اکنون 3179 خدمت را کاملاً در بستر یک برنامه عملیاتی و هوشمند و استاندارد شده با برش استانی ارائه می‌دهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: یکی از مأموریت‌های جدی که حضرت امام (ره) آغازگرش بودند و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند طرح شاهد بود. حضرت امام در سال 1365 فرمودند که از مهدکودک تا دانشگاه باید بستری مناسب فراهم شود که باید آن را در طرح شاهد دید. ایشان با خطاب قرار دادن فرزندان شهدا در سال 1366 فرمودند که می‌خواهیم از شما رهبرانی بسازیم که آینده‌ی انقلاب اسلامی را  به عهده‌شان بسپاریم.

وی با اشاره به حضور نماینده آیت الله اعرافی در جلسات ستاد طرح شاهد افزود: حدود 1300 مدرسه شاهد وجود داشت که مقرر گردیده بود بنیاد شهید و آموزش و پرورش آنها را اداره کنند. همچنین ستادی داریم تحت عنوان ستاد شاهد که برش حوزوی آن نیز دیده شده و نماینده ای از حوزه در جلسات ستاد طرح شاهد حضور دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دانشگاه شاهد تنها دانشگاه جامع دولتی است که از ابتدا شاخصه تعریف شده برای آن قرار گرفتنش در تراز انقلاب اسلامی بود. قرار است این دانشگاه مأموریت‌گرا باشد نه یک دانشگاه عمومی؛  دوماً حوزه عمل آن حوزه عمل انقلاب اسلامی است نه حوزه عمل صرفاً ایران و نه آن‌هم غیر مکتبی یعنی ما اصولا به‌دنبال تربیت تکنسین برای امور جاری به‌صورت معمول نیستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: استانداردهای دانشگاه شاهد از قبل برای جذب دانشجو متفاوت بود، شرایط را تغییر دادیم و در عرصه بین‌المللی هم یک مقدار فعال‌تر عمل کردیم  و اکنون دانشجویانی از برخی از کشورها داریم، منتها دانشگاه شاهد ضعیف نگه‌داشته شده است، با وجود این‌که حضرت آقا خیلی پرتوجه در مورد دانشگاه شاهد تقریراتی دارند که اصلا در مورد سایر دانشگاه ها نیست.

وی ادامه داد: دانشگاه شاهد و دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه هایی هستند که رئیس هیئت مدیره آنها رئیس‌جمهور است و چند نفر از وزرا عضو هیئت امنای آنها می‌باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حوزه تعلیم و تربیت کشورمان گفت: در این مدت معاونت علمی را در دانشگاه شاهد ایجاد کردیم.

وی بیان داشت: قرار است در ستاد تعلیم‌وتربیت یک نظام آموزش عمومی جدید را طراحی کنیم؛ همچنین  به‌دنبال این هستیم که بخشی از مدارس شاهد را تحویل بگیریم و در یک مسیر مشخص از دوران پیش‌دبستانی تا دوران دانشگاه افراد را آموزش دهیم، با این شیوه آن کسانی که استعداد تحصیلی دارند و یا مهارتی دارند شناسایی شده و با این رویکرد فرد در سن شانزده سالگی به حوزه کار می‌رسند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دانشگاه شاهد با هدایای حضرت امام (ره) ساخته‌شد؛ یعنی اصل زمین این دانشگاه و موقوفاتی که دارد و منابع مالی آن از حضرت امام (ره) است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما بازسازماندهی را در بنیاد شهید در دستور کار قرار دادیم و طی آن در سطح ستاد اداره کلی با عنوان اداره کل تربیت مدیران آینده ایثارگر را ایجاد کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha