کد خبر 209001
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

لازم است لایحه حجاب به درستی در مجلس لحاظ شود

لازم است لایحه حجاب به درستی در مجلس لحاظ شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در خصوص لایحه حجاب لازم است بااصلاح در مجلس برود و به درستی به این مسئله پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، حجت الاسلام خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت عفاف و حجاب در میدان امام حسین در تهران گفت: حجاب واجب عقلی، شرعی، تجربی، سیاسی و فرهنگی است. منشا تمدن نوین اسلامی تحکیم خانواده است و عامل موثر تحکیم خانواده عفاف و حجاب می باشد. 

وی افزود: در گوشه و کنار می شنویم که می گویند در کجای قرآن از حجاب و عفاف سخن گفته است، 24 آیه قرآن از سوره نور، احزاب و دیگر آیات قرآن در نقش حجاب در حفظ سکینه و آرامش بانوان سخن گفته است.

حجت الاسلام خسرو پناه گفت : هر جامعه در هر کشوری با هر مذهبی که حجاب داشته اند امنیت خانوادگی هم داشتند، به عنوان مثال کشورهای مسیحی که حجاب را کنار گذاشتند بی فرهنگی رواج پیدا کرد.

وی ادامه داد: وقتی بی فرهنگی و بی حجابی در جامعه ای رواج پیدا کند در کنارش بی عفتی نیز رواج می یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود :تجربه نشان داده در همه مذاهب هر چقدر بی حجابی رواج پیدا کرده به دنبال آن ناامنی نیر رواج پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام خسرو پناه گفت: قطعا خیلی از افراد نمی دانند که با بی حجابی چه آثار سویی در زندگیشان به وجود می آید.

وی ادامه داد :حجاب یک واجب سیاسی نیز است نه فقط به دلیل اینکه قانون جمهوری اسلامی ایران می باشد بلکه به خاطر این که دشمنان انقلاب از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صدد بر هم زدن کانون خانواده و جامعه با انواع برنامه ریزی ها بودند که یکی از آن ها رواج بی حجابی بود. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : امروزه دشمن در بیرون از مرزها در فضای مجازی با سیاست های آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی در صدد هستند که حجاب را از مردم بگیرند و وقتی نقش حجاب را بگیرند وحدت، انسجام و آرامش بانوان از بین می رود. 

وی با بیان هنجار شکنی برخی چهره ها و سلبریتی ها در رواج بی حجابی افزود: یک سلبریتی و یک چهره سینما که بی حجاب می شود و او را دستگیر می کنند با یک جریمه اندک که تاثیری ندارد، باید مسئله حجاب در مجلس به درستی لحاظ شود، این لایحه باید با اصلاح در مجلس برود و به درستی به این مسئله پرداخته شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره دستگاه ها را اعم از صدا و سیما، دانشگاه ها، مدارس و غیره را مکلف کرده و به آن ها ماموریت هایی محول کرده است. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت :دختری که نسبت به حجاب باورمند نیست و شبهه هایی در ذهن دارد باید به شبهه هایش پاسخ داده شود وقتی به شبهاتش نیز پاسخ داده نشود این شبهه ها می ماند و با آسیب بدحجابی منجر می شود. باید به مسئله شبهات حجاب پاسخ داده شود،مسئولان، اساتید، معلمان و آموزش و پرورش مسئولند که بتوانند فلسفه و حکمت حجاب را با استدلال و منطق برای دختران بیان کنند.

حجت الاسلام خسرو پناه گفت :برخی از بانوان که به بی حجابی رو آورده اند دچار جهل شده اند باید شبهات حجاب برای آن ها نیز برطرف شود.

حجت الاسلام خسرو پناه در پایان گفت :برخی از فیلم ها و سریال هایی وجود دارد که به مسئله بی حجابی می پردازند و بی حجابی را رواج می دهند باید جلوی این دسته از فیلم ها و سریال ها را گرفت، باید فیلم هایی ساخته شود که در ترویج حجاب و عفاف پرداخته شود، در غیر این صورت خطاست.

وی گفت: مسئولینی که با این دست فیلم ها برخورد نمی کنند نیز خطاکارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha