کد خبر 208964
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

افزون بر ۲۲ هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند

افزون بر ۲۲ هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲۲ هزار و ۳۶۷ دانش آموز دختر و پسر در ۶۷۴ پایگاه های اوقات و فراغت استان شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت بانوان و خانواده خراسان شمالی اظهارکرد: در مجموع ۶۷۴ پایگاه اوقات فراغت استان فعال و ۳۲۲ پایگاه آن با ۱۶ هزار دانش آموز سهم آموزش و پرورش است.

وی افزود: همچنین ۱۲۶ پایگاه توسط ورزش و جوانان با هفت هزار و ۵۰۰ نفر و ۳۰۹ پایگاه هم توسط سپاه و بسیج دانش آموزی با ۹ هزار و ۲۵۰ نفر فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در سطح استان ۳۰۰ پایگاه با چهارهزار و ۵۰۰ دانش آموز را در خصوص اوقات فراغت زیر پوشش دارد تصریح کرد: مابقی پایگاه ها و دانش آموزان مربوط به دیگر دستگاه ها است.

اکبری در ادامه بیان کرد: طرح اوقات فراغت از ابتدای تیرماه آغاز تا پایان شهریور ماه سالجاری ادامه دارد و هر دستگاه ۴۰ دانش آموز فعال در این دوره را به سفر مشهد مقدس اعزام می کند.

هم افزایی دستگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در ادامه این جلسه گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان به خصوص در تابستان به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم نیاز دارد.

حمیدرضا خاکشور بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید فضاهای ورزشی خود را برای ارائه خدمات اوقات فراغت به طور رایگان و یا با تخفیف در اختیار نهادهای حمایتی و آموزش و پرورش قرار دهند.

وی افزود: برنامه‌های غنی‌سازی باید برای شکوفایی استعدادها همراه با عنایت به امور پرورشی و مهارت آموزی پیگیری و اقدامات مناسب در استان انجام شود.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha