کد خبر 208952
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

نماینده گنبد کاووس در مجلس در گفتگو با «حیات»:

برنامه هفتم توسعه بیشتر جنبه تئوری دارد

برنامه هفتم توسعه بیشتر جنبه تئوری دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم توسعه بیشتر جنبه تئوری دارد و هدف گذاری اقتصادی در این برنامه مشخص نیست.

امانقلیچ شادمهر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ ضمن اشاره به تاخیردولت در ارائه برنامه هفتم توسعه گفت: عملا کشور تا دو سال آینده یعنی تا سال ۱۴۰۳ بدون برنامه و بدون اجرای برنامه هفتم خواهد بود.

نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر بنده الان زمان مناسبی برای تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه نبود زیرا با توجه به اینکه امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم، به نظر می رسد نمایندگان تمرکز زیادی برای پرداختن دقیق به جزئیات این لایحه نداشته باشند.

 وی ادامه داد: اولویت بندی ها، سیاست گذاری ها و هدف گذاری ها در برنامه هفتم توسعه در تمامی امور کشور رعایت نشده است پس لازم است تا اولویت اصلی ما دغدغه مردم در حوزه معیشت و اقتصاد کشور باشد ولی برنامه هفتم توسعه بیشتر جنبه تئوری دارد و هدف گذاری اقتصادی در این برنامه مشخص نیست.

وی عنوان کرد: در بخشی از این لایحه به موضوع نفت اشاره شده است که "نباید اقتصاد کشور را منوط به نفت کنیم" در حالیکه کشورهای حوزه خلیج فارس هم همانند ما نفت دارند پس با برنامه ریزی خوب میتوان به بهترین نحوه از این فرصت استفاده کرد.

شادمهر تصریح کرد: در سیاست های کلان کشور از تصمیم گیری واحد استفاده نمی شود و همه وزارتخانه ها روش ها، مسیر و شیوه اداری خود را پیش می برند و همین موضوع سبب شده است تا تمرکز لازم برای رسیدگی به امورات را ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه خلا های زیادی وجود دارد به طور مثال برای موضوعاتی از قبیل آموزش عالی، مهاجرت ها، خروج نخبگان و اساتید دانشگاهی از کشور و چالش های فرهنگی برنامه ای دیده نشده است، البته در برخی موارد دولت به قدری به جزئیات پرداخته است که در سوی دیگر بسیاری از مواد مطرح شده صرفا یک کلی گویی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha