کد خبر 208509
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «حیات» عنوان کرد؛

ارائه مطالبات بنیاد شهید به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه/ دهک بندی اقدام مثبتی بود

ارائه مطالبات بنیاد شهید به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه/ دهک بندی اقدام مثبتی بود

اسماعیلی با بیان اینکه دهک بندی، اقدام مثبتی است، گفت: پیشنهادات و خواسته‌های بنیاد شهید تحت عنوان پیشنهادات رئیس کمیسیون اجتماعی به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به اینکه دهک بندی‌ها طبق پایش اطلاعاتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان صورت می گیرد، گفت: طبق آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند و همچنین افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی، فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد، مشمول این آیین نامه هستند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دهک بندی، اقدام مثبتی بود که انجام گردید؛ ما منکر آن نیستیم که این پایش بدون خطا بوده و یا گاها بر اساس واقعیت‌ها دهک بندی‌ها صورت نگرفته است اما کلیت دهک بندی‌، برای رساندن منابع به دست افراد ضعیف‌تر اقدامی صحیح بود.

وی در ادامه با اشاره به پایش دوباره جانبازان معترض در دهک های مذکور افزود: کمیسیون اجتماعی تمامی پیشنهادات فراکسیون‌ ایثارگران در خصوص مطالبات و همچنین دهک بندی ایثارگران را، در کنار پیشنهادات ارائه شده از سوی کمیسیون اجتماعی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، ارائه داد.

اسماعیلی گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه در چندین بند و تبصره به مطالبات ایثارگران پرداخته شده است اما قطعا این موارد جوابگوی نیازهای جامعه هدف بنیاد شهید نخواهند بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسات متعددی که برگزار شد، پیشنهادات و الحاقیه های نمایندگان و فراکسیون های مربوطه را به کمیسیون تلفیق برای اضافه کردن به برنامه هفتم توسعه ارائه دادیم. اما حجم درخواست های زیادی از سوی انجمن‌ها و سازمان‌ها مختلف به کمیسیون اجتماعی در حمایت از ایثارگران ارسال شد و اعضای کمیسیون توانستند با بررسی آنها چکیده‌ای از همه درخواست‌ها را به عنوان پیشنهادات، از طریق نماینده‌ها به ثبت برسانند.

وی با بیان اینکه ادای دین به خانواده شهدا و ایثارگان وظیفه ماست، خاطر نشان کرد: معاون پارلمانی بنیاد شهید در کمیسیون اجتماعی، پیشنهادات و خواسته‌های بنیاد شهید را مطرح نمود و این پیشنهادات، تحت پیشنهادات رئیس کمیسیون اجتماعی در آخرین لحظات برای بارگزاری به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    سلام خسته نیاشید