کد خبر 208908
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

یادداشت/ صفورا طالب زاده

ارتش تبلور غیرت و مردانگی است

ارتش تبلور غیرت و مردانگی است

مردم باید آسوده خاطر باشند که ارتش از میهن، نظام، قانون، حیثیت، جان ملت،منافع و مصالح ملی دفاع کرده و خواهد کرد.

به گزارش  حیات: زمانیکه واژه ارتش به گوش می رسد شاید کمتر کسی باشد که به یاد رشادت ها، جوانمردی ها و فداکاری هایش نیفتد. ارتشی که از از اوان انقلاب همراه مردم و نظام بود، ارتشی که آزمون خود را در روزهای پایانی سال ۵۷ و ماههای اولیه  سال ۵۸ در برابر توطئه های داخلی و خارجی، در جنگ تحمیلی و با مقاومت در برابر ارتش بعث به خوبی نشان داد.

آنچه که امروز ملت ایران به آن می‌بالد مرهون حماسه‌آفرینی، رشادت، فداکاری و پایمردی شجاعانی است که در هشت سال دفاع مقدس در کنار سپاه پاسداران انقلاب در برابر تمام قدرت‌های روز جهان راست قامت ایستادند.

به یاد دارم که در تمامی عرصه‌های مهم کشور، ارتش همیشه پای کار و در صحنه بود. زمانیکه که زلزله بم با آن حجم از تلفات را داشتیم ارتش در کنار سایر نهادها بیشترین سهم در خدمت رسانی را داشت، در زلزله کرمانشاه که مردم گرفتار در برف و سرما بودند، در سیل شیراز تا زلزله خوی و ده‌ها نمونه بارز دیگر، که همگی نشان از این است که ارتش همیشه در کنار مردم بوده است. البته رشادت‌های زمان انقلاب و جنگ و اینکه چگونه تا پای جان برای حفظ این مملکت، خاک و ناموس جنگیدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور دست دشمن بیفتد خود داستان مفصلی است.

در ادامه لازم است به رخدادی اشاره کنم؛ چند هفته پیش برای شرکت در برنامه ای از سوی ارتش جمهوری اسلامی دعوت شدم، پس از اتمام مراسم که با عزت و احترام از سوی نیروهای ارتشی با ما رفتار شد سالن را ترک کردیم. با توجه به اینکه این مراسم در یکی از مقرهای ارتش در فاصله دور از شهر بود منتظر ماندم تا شاید تاکسی اینترنتی درخواست بنده را قبول کند ولی متاسفانه این امکان وجود نداشت و مجبور شدم دقایقی منتظر بمانم. در فاصله ای کمی دورتر از درب ورودی در داخل محوطه ایستاده بودم و میهمانان برنامه یکایک در حال ترک مکان بودند یکباره یکی از فرماندهان بالارتبه ارتش که امیر سرتیپ بود در خودروی ساخت داخل، در حال عبور و خروج از مجموعه بود. ایشان بنده را دیدند، از خودرو پیاده و جویای احوال شدند و با پرسیدن اینکه آیا خودرویی دارید یا نه؟ دستور دادند تا رسیدگی کرده و وسیله ای در اختیارم قرار دهند تا بتوانم به شهر برسم. سپس با کمال عزت و احترام بدرقه شدم.

شاید چنین وقایعی ساده به نظر برسد ولی این کار بسیار قابل تحسین و ارزشمند بود، این فرمانده ارشد می توانست همانند سایر میهمانان که اغلب خودرو داشتند بی تفاوت از کنار مسائل اطرافیان عبور کنند، ولی چنین کاری نکردند و با پیگیری، یک مسئله ساده را به راحتی حل کردند.

نکته جال توجه این است که این فرمانده نسبت به دنیای اطراف، مسئولیت‌پذیر و نگاهی بازتر دارد و این موضوع بسیار با ارزش است. همان ارتشی هایی که دیروز برای دفاع از ناموس شان، خاکشان جنگیدند و خون دادند امروز هم حواس شان به ناموس شان و عزت نفس دختران مملکتشان است.

مردم باید آسوده خاطر باشند که ارتش از میهن، نظام، قانون، حیثیت، جان ملت،منافع و مصالح ملی دفاع کرده و خواهد کرد و تا زمانیکه این ارتش را داریم یقین دارم که هیچ احدالناسی به خود اجازه نمی دهد که نگاه بد به کشورمان بیندازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha