کد خبر 208836
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

تردز به 100 میلیون کاربر رسید

تردز به 100 میلیون کاربر رسید

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا عبور تعداد کاربران سرویس جدید تردز در پنج روز اول از 100 میلیون را تایید کرده است.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ رقیب جدید توییتر برای سهولت در ایجاد حساب کاربری و ارتباط با افرادی که دنبال می کنید از اینستاگرام استفاده می کند.

آمار 100 میلیون کاربر در کمتر از یک هفته بی سابقه بوده است. در ماه فوریه، ChatGPT پس از عبور از آستانه 100 میلیون ظرف دو ماه پس از ارائه دسترسی، رکورد جدیدی را برای سریع‌ترین رشد برنامه ثبت کرد.

یک تحلیلگر UBS در آن زمان نوشت: در 20 سال پس از دسترسی به فضای اینترنت، نمی‌توان رشد سریع‌تری از ChatGPT در میان برنامه‌های اینترنتی مختص مصرف‌کنندگان را به یاد آورد.

در مقایسه، اینستاگرام پس از دو سال و نیم حدود یک دهه پیش به این میزان کاربر رسید. چشم انداز برنامه‌ها به وضوح در دهه جاری متفاوت است. TikTok تنها در 9 ماه به 100 میلیون کاربر رسید. اما عطش برای جایگزینی قوی‌تر برای توییتر به ویژه در حال حاضر بسیار بیشتر است.

با این حال، هنوز نمی‌توان گفت برنامه تردز با موفقیت همراه خواهد بود و پیش از این برنامه « Project 92 » اینستاگرام شبیه بخش نظرات آن به نظر می‌رسید.

همچنین این حرکت به وضوح نحوه استفاده متا از جنبش ActivityPub/Fediverse بود و متا هرگز نمی‌توانست قول حمایت از ارتباط با Mastodon و سایر جایگزین‌های فدرال توییتر را بدهد.

البته، چالش بعدی حفظ Threads در رتبه‌های برتر توسط کاربران اینستاگرام خواهد بود. نسخه 1.0 این برنامه بسیار بنیادی و ثبت نام کاربران بسیار آسان و ساده است.

در حال حاضر، اپل نیز به جبهه تردز پیوسته است، که نشان می‌دهد این موضوع ممکن است چیزی بیش از یک جامعه کوچک باشد.

تردز در همه جا به جز اتحادیه اروپا از طریق App Store در دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha