کد خبر 208739
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

قانون حجاب و عفاف باید جنبه بازدارندگی داشته باشد/ جریمه نقدی افراد بی حجاب، بازدارنده نخواهد بود

قانون حجاب و عفاف باید جنبه بازدارندگی داشته باشد/ جریمه نقدی افراد بی حجاب، بازدارنده نخواهد بود

محفوظی گفت: قانون حجاب و عفاف باید جنبه بازدارندگی داشته باشد ولی جریمه نقدی افراد بی حجاب، بازدارنده نخواهد بود.

سید مجتبی محفوظی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با بیان اینکه لایحه حجاب و عفاف مورد مخالفت حتی افرادی که طرفدار حجاب هستند قرار گرفته و پرداختن به این موضوع دو سر باخت است افزود: لایحه اولیه که از سوی قوه قضاییه تدوین شده بود ایرادات زیادی داشت و امکان تصویب آن وجود نداشت.

وی عنوان کرد: پس از رفت و برگشت برای اصلاح مجدد، کلیات آن در مجلس رای آورد به شرطی که جزییات ان مورد بحث و بررسی و اصلاح قرار گیرد زیرا لایحه اول که قوه قضاییه ارائه داده بود نمیتواند مفید باشد.

محفوظی خاطرنشان کرد: قانون حجاب و عفاف باید جنبه بازدارندگی داشته باشد اگرچه جریمه کردن افراد واقعا بازدارندگی لازم را ایجاد خواهد کرد که فبها ولی قانون‌گذار اگر احساس کند که جرینه کردن‌ها، جنبه بازدارندگی ندارد، پس چه نیازی به جریمه نقدی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جریمه نقدی افراد بی حجاب بازدارنده نیست و جزو موارد مورد بحثی است که باید اصلاح گردد.

وی افزود: بی قانونی به ما ضربه میزند پس لازم است در تمامی زمینه ها و حوزه که حجاب و عفاف هم جزو آن است به هر نحو ممکن، قانون داشته باشیم. 

نماینده مردم آبادان در مجلس یادآور شد: هر مسافر و گردشگری که وارد کشوری می‌شد موظف است تا به قوانین آن کشور احترام بگذارد پس اگر قانونی برای حجاب و عفاف تصویب شود تمامی افراد جامعه و حتی مسافرین مشمول این قانون می‌شود.

محفوظی در پایان گفت: نگاه بنده به لایحه حجاب و عفاف مثبت نیست ولی موافق تصویب قانون در این زمینه هستم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha