کد خبر 208536
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

آخوندی در گفتگو با «حیات»:

لایحه فروش متری مسکن هنوز به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نشده است

لایحه فروش متری مسکن هنوز به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نشده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: لایحه فروش متری مسکن هنوز به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ماه جاری در خصوص ورود شهرداری تهران به موضوع اجاره داری اعلام کرد: در خصوص موضوع اجاره داری شهرداری تهران برنامه هایی دارد که باید از شورای اسلامی شهر تهران در این باره مجوز های لازم اخذ شود.

وی همچنین در این باره اعلام کرد: براساس این برنامه برای انبوه سازان الزام گذاشته شده تا بخشی از واحدهایشان را در اختیار موضوع اجاره داری قرار دهند، اما نرخ گذاری در این خصوص با نهادهای مربوطه است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه لایحه این کار را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهیم کرد، افزود: شورای شهر نشان داد در زمانی که رکود بر حوزه ساخت و ساز حاکم بود با نگاه ویژه و مصوبات کاربردی از رکود عبور کردیم و شاهد افزایش آمار صدور پروانه هستیم.

به گفته صارمی، این مهم نشان می‌دهد اگر اراده کنیم می‌توانیم کار انجام دهیم ولی باید در حوزه سیاست گذاری‌ها نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هنوز لایحه فروش متری مسکن به شورا ارسال نشده است، به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: اگر این لایحه به دست ما برسد ابعاد و جزییات طرح به صورت کارشناسی در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته، در صحن مطرح می شود و نهایتا شهروندان در جریان اقدامات و برنامه‌های این حوزه قرار خواهند گرفت.

به گزارش حیات، براساس آمارهای رسمی، هم اکنون ساکنان پایتخت با وجود اینکه 16 درصد جمعیت کل کشور را شکل می دهند یک میلیون مسکن کم دارند و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی جدی نظیر حباب در نرخ مسکن شده است.

برهمین اساس مهاجرت معکوس از پایتخت به سمت شهرهای با امکانات کمتر آغاز شده است. روندی که به دلیل برهم خوردن تعادل قیمتی در بازار مسکن می‌تواند سبب ایجاد شرایطی بغرنج برای شهروندان تهرانی شود.

به همین خاطر عده ای طرح فروش متری مسکن را راهکاری برای خانه دار شدن شهروندان تهرانی عنوان می کنند و عده ای نیز معتقدند گرچه این روش زمان خانه‌دار شدن را تسهیل و کوتاه می‌کند ولی ملک را از حالت مصرفی به حالت سرمایه‌ای تبدیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha