کد خبر 166133
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

پروژه دژ باغ کن چه ویژگی هایی دارد/ رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده

پروژه دژ باغ کن چه ویژگی هایی دارد/ رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: پروژه دژ باغ کن با ایجاد فضای تعامل پذیر شهری، تقویت هویت شهری به واسطه برگزاری انواع مراسم‌ها، افزایش کیفیت فضای شهری، توانمند سازی و ایجاد اشتغال بانوان، طراحی فضا برای انجام فعالیت ها در فصل های مختلف و … از جمله اهداف این پروژه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز 19 فرودین ماه آیین افتتاح پروژه دژ باغ کن با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و برخی دیگر از مسئولان شهری برگزار شد.

صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: 10 سال در زمینه مسکن رکود داشتیم و امسال با رویکرد شهردار تهران و ‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران تهدیدها را تبدیل به فرصت کردیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: سال گذشته آمار پروانه ما افزایش پیدا کرد و 62 درصد افزایش ساخت و ساز در بافت فرسوده را داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال رهبر انقلاب در شعار سال به موضوع تولید مسکن پرداختند و باید ویژه به این موضوع نگاه کنیم گفت: سال گذشته در زمینه ترویج و تشویق شرکت های دانش بنیان اقداماتی انجام دادیم و امسال فاز دوم سیمان ری را نیز خواهیم داشت.

صارمی بیان کرد: موضوع شن چاله های منطقه 18، کوره های اجرپزی منطقه 19 و موضوع پادگان ها در دستور کار است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: در تهران بدترین وضعیت را در ناعدالتی فضایی داریم. پروژه دژ باغ کن در ناحیه 2 منطقه 5 است و قصد داریم کسری سرانه را با این دست پروژه ها حل کنیم. 

وی گفت: این پروژه بر اساس خواست مردم شکل گرفته و چند هدف را دنبال می‌کند؛ ایجاد فضای تعامل پذیر شهری، تقویت هویت شهری به واسطه برگزاری انواع مراسم‌ها، افزایش کیفیت فضای شهری، توانمند سازی و ایجاد اشتغال بانوان، طراحی فضا برای انجام فعالیت ها در فصل های مختلف و … از جمله اهداف این پروژه است.

صارمی بیان کرد: امید است با بهسازی و نوسازی بافت‌ها بتوانیم خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهیم ‌و سالی پر از اتفاقات خوب را سپری کنیم.

برچسب‌ها