کد خبر 208532
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

اشتغال نخبگان با اجرای طرح بورسیه صنعتی

اشتغال نخبگان با اجرای طرح بورسیه صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از اجرای طرح بورسیه صنعتی با هدف ایجاد اشتغال برای نخبگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ جواد اشرفی، امروز یکشنبه ١٨ تیرماه در جلسه کار گروه اجرا و نظارت بورسیه صنعتی استان، گفت: در دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال نخبگان، طرح های مختلفی در حال اجرا است که یکی از این طرح ها بورسیه صنعتی است.

وی بیان کرد: در قالب اجرای طرح بورسیه صنعتی، دانشجویان نو ورود نخبه از طریق کنکور سراسری در  دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی و دانشگاه بزرگمهر قاینات با مشارکت واحدهای اقتصادی استان به شکل بورسیه پذیرفته می‌شوند.

به گفته وی، بنیاد نخبگان مجری اصلی این طرح است و متناسب با ظرفیت ها و نیازهای موجود در واحد های اقتصادی خراسان جنوبی و رشته‌های دانشگاه‌های مورد نظر، دانشجویان نخبه بورسیه می شوند.

اشرفی تصریح کرد: بخشی از کمک هزینه اولیه توسط بنیاد نخبگان و بخشی دیگر  آن توسط واحدهای اقتصادی استان پرداخت خواهد شد. دانشجویان نخبه بعد از اتمام تحصیلات، در واحدهای اقتصادی استان جذب خواهند شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور دانشجویان نخبه در واحدهای اقتصادی استان برای توسعه دانش در این واحدها مؤثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، بکارگیری دانشجویان مستعد برای توسعه واحدهای مورد نظر است تا بر اساس ایده هایی که دانشجویان نخبه ارائه می‌کنند، کار به روز رسانی در این واحدها انجام شود.

وی در زمینه خصوصیات شرکت‌هایی که می‌توانند در اجرای طرح بورسیه صنعتی مشارکت کنند، گفت: علاوه بر همراهی خود این شرکت‌ها، باید از دوام و پایداری مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند قابلیت جذب دانشجویان نخبه را در آینده داشته باشند.

به گفته اشرفی، سهمیه استان در این خصوص ۸۰ تا ۱۲۰ نفر است که دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه با واحدهای اقتصادی مورد نظر باید برای جذب دانشجویان با عنوان بورسیه صنعتی اقدام کنند.

در این جلسه مقرر شد لیست واحدهای اقتصادی استان که آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام کرده‌اند، تا آخر وقت اداری فردا برای ارسال به بنیاد نخبگان کشور نهایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha