کد خبر 208526
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه:

کاهش نرخ بیکاری و بهبود ۶ پله‌ای رتبه بیکاری کرمانشاه بی‌سابقه است

کاهش نرخ بیکاری و بهبود ۶ پله‌ای رتبه بیکاری کرمانشاه بی‌سابقه است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از کاهش همزمان پنج درصدی نرخ بیکاری استان و بهبود شش پله‌ای جایگاه کرمانشاه در رتبه بیکاری کشور خبر داد و آن را بی‌سابقه توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عبدالوحید محمدی امروز (۱۸ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آخرین نرخ بیکاری کشور از سوی مرکز آمار که مربوط به فصل بهار است، گفت: خوشبختانه در حالیکه میانگین نرخ بیکاری کشور در فصل بهار حدود یک درصد کاهش داشته، اما در کرمانشاه کاهش ۵.۲ درصدی نرخ بیکاری را نسبت به فصل بهار سال گذشته داشتیم.

وی از بهبود شش پله‌ای رتبه بیکاری کرمانشاه نیز یاد کرد که از جایگاه اول کشور به جایگاه هفتم رسیده‌ایم و افزود: کاهش نرخ بیکاری توام با بهبود جایگاه استان، بی سابقه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در فصل بهار که رونق کار کشاورزی را داریم معمولا نرخ بیکاری در سراسر کشور کاهشی است، تاکید کرد: اگرچه کرمانشاه نیز معمولا در فصل بهار با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوده، اما این کاهش معمولا با جابجا شدن رتبه استان همراه نبوده است.

محمدی اشاره‌ای هم به روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل ماقبل از بهار( زمستان ۱۴۰۱) داشت و ابراز امیدواری کرد این روند مثبتی که در کاهش بیکاری استان آغاز شده، مستمر باشد.

وی با بیان اینکه همین رتبه هفتم بیکاری کشور نیز سزاوار کرمانشاه نیست و باید باز هم جایگاه کرمانشاه را بهبود بدهیم، تاکید کرد: لازم است کاهش هشت دهم درصدی نرخ مشارکت اقتصادی نیز جبران شود.

به گفته محمدی، برای استمرار این روند همدلی و همراهی همه بخش‌ها لازم است.

وی کاهش بیکاری کرمانشاه را حاصل کار یک نفر یا یک تیم ندانست و افزود: همه بخش‌های دولتی، خصوصی، بانک‌ها، دستگاه قضا، مجمع نمایندگان، سپاه و بسیج، دستگاه‌های نظارتی و ... با رهنمودهای استاندار کرمانشاه در رقم زدن این اتفاق مثبت نقش داشته‌اند.

محمدی از تسهیلات خوبی که در جریان سفر رئیس جمهور به استان مصوب شده نیز یاد کرد که کمک بسزایی به ایجاد اشتغال کرده و گفت: هفت هزار میلیارد تومان از این تسهیلات ریالی بود که تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای ۱۱۸۰ میلیارد تومان دیگر آن نیز با بانکها توفق کردیم.

ریل‌گذاری سیاست‌های اقتصادی سازنده در کرمانشاه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از ریل گذاری سیاست‌های اقتصادی سازنده در استان خبر داد که بخشی از نتایج آن را شاهدیم و بخش عمده دیگر آن در آینده خود را نشان خواهد داد و یادآور شد: به زودی خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت.

وی جذب ۲۷ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ که از میانگین کشور بالاتر است، حرکت به سمت راه‌های تامین مالی جدید خصوصا از طریق بورس، تغییر رویکرد ستاد تسهیل، تعامل سازنده با کشور عراق و  تبادل هیات‌های اقتصادی و تجاری که در آینده نزدیک منجر به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه خواهد شد و ... را از جمله این اقدامات برشمرد.

محمدی با بیان اینکه تلاش کردیم در حوزه‌های اقتصادی جدید نیز برای استان مزیت ایجاد کنیم، اقتصاد دیجیتال، حوزه‌های دانش بنیان و ... را از جمله این موارد برشمرد.

به گفته محمدی، برای مهار تورم نیز اقدامات متعددی در استان در دستور کار است که از مهمترین آن می‌توان به ایجاد میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد که اکنون جای چنین میادینی در کرمانشاه خالی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شد با همکاری شهرداری، شورای شهر و بخش خصوصی در هریک از مناطق هشتگانه شهرداری کرمانشاه یک میدان میوه و تره بار ایجاد شود، تاکید کرد: مشابه این برنامه را برای شهرستان‌ها نیز داریم و امیدواریم در هر شهرستان نیز یک محل به زودی جانمایی شود.

تدوین تقویم گردشگری شهرستان‌ها

وی همچنین از تمرکز بر موضوع گردشگری نیز در استان خبر داد و عنوان کرد: در این بخش نیز بنا داریم تقویم گردشگری شهرستان‌های استان را تدوین کنیم و تقریبا هر ماه یک روز به گردشگری یک شهرستان، متناسب با شرایط و ظرفیت‌های آن شهرستان اختصاص یابد.

محمدی همچنین بر ایجاد بازارهای خاص در هر شهرستان متناسب با محصولات شاخص آن شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: برای مثال در شهر سنقر فرش و تخمه، در صحنه گیلاس، در پاوه انار، در کرند صنایع دستی و ... را داریم و می‌توان در هر شهرستان کسبه‌ای که در زمینه این محصول خاص فعالیت دارند را در یک خیابان متمرکز کرد تا زمینه گردشگر پذیری نیز فراهم شود.

به گفته این مسئول، برای شهر کرمانشاه نیز ایجاد بازار مبل، لوازم خانگی و همچنین بازار صنایع دستی در یکی از بازارهای قدیمی شهر در برنامه است.

وی ابراز امیدواری کرد، مجموعه این اقدامات کمک کند که کرمانشاه دوباره جایگاه خود در مرکزیت غرب کشور در بحث خدمات و ... را بازیابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha