کد خبر 208511
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

مدیر کل بنیاد شهید استان آذربایجان شرقی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

برگزاری کنگره 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی در آبان ماه

برگزاری کنگره 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی در آبان ماه

مدیر کل بنیاد شهید استان آذربایجان شرقی گفت: کنگره 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی با هدف آشنایی و تبیین اهداف و آرمان های شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

جابر ابوالفتح زاده مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی در گفتگو با حیات ضمن اشاره به برگزاری کنگره 10 هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: کنگره 10 هزار شهید این استان با هدف آشنایی و تبیین اهداف و آرمان های شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: مستندسازی دوران هشت سال دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تجلیل از مقام والای شهدا به عنوان مفاخر ارزشی نظام اسلامی، ثبت، نشر و توسعۀ فرهنگ دفاع مقدس از مبانی مهم و محوری این کنگره است.

ابوالفتح زاده با بیان اینکه شهدا سرمایه های ملی، انقلابی و ارزشمند کشور هستند و باید یاد و خاطره آنان را پاس بداریم، اضافه کرد: توجه به تحقق اهداف کنگره و نیز حفظ، احیا و صیانت از یادگاران شهدای دفاع مقدس باید در اجرای این کنگره مدنظر قرار بگیرد. همچنین باید از اسناد و مدارک ارزشمندی که از شهدا در اختیار داریم در حوزه های مختلف تربیتی، فرهنگی و فکری استان بهره مند شد تا این الگوها نه تنها برای کشور بلکه برای جهان اسلام معرفی شوند.

وی درباره اعضای کمیته ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: نمایندگان کانون بازنشستگان نیروهای مسلح، ایثارگران سپاه عاشورا، سازمان بسیج پیشکسوتان، ایثارگران نیروی انتظامی، ایثارگران جهاد کشاورزی، ایثارگران ارتش، ایثارگران ادارات و نهادها، مرکز حفظ آثار سپاه عاشورا و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این کمیته عضو هستند ضمن اینکه از سایر مسئولان ادارات، ارگان‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی به تشخیص رئیس کمیته، به عنوان عضو یا مدعو دعوت به عمل می‌آید.

مدیر کل بنیاد شهید استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: شرح وظایف این کمیته نیز عبارت است از سازماندهی و بکارگیری قشر عظیم ایثارگران استان در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کنگره، برقراری ارتباط مستمر با خانواده‌های ایثارگران به منظور تجلیل و گرامیداشت آنها و تکمیل اطلاعات و جمع آوری اسناد و مدارک شهدای والامقام، نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ایثارگران در ستادهای اجرایی شهرستان‌ها، پیگیری تدوین زندگینامه و خاطرات شهدای والامقام استان، ایجاد شبکه راویان دفاع مقدس و اخذ تاریخ شفاهی پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس است.

ابوالفتح زاده با اشاره به آغاز فعالیت کمیته ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی از بهمن سال گذشته گفت: برای برگزاری باشکوه این کنگره و تسهیل و تسریع در هماهنگی‌های بین بخشی مورد نیاز، رؤسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به عنوان رؤسای کمیته‌های ایثارگران و پیشکسوتان این کنگره در شهرستان‌ها تعیین شده و احکام خود را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: به مناسبت عید غدیر خم روز جمعه 16 تیرماه با آیت الله ال هاشم نماینده مقام معظم رهبری در استان و فرزندان شهید محراب قاضی طباطبایی دیدار و گفت و گو کردیم. شهید قاضی طباطبایی رکن اصلی انقلاب اسلامی در تبریز و کشور و یکی از یاران امام خمینی(ره) بود که در روند پیروزی و پایداری انقلاب در منطقه نقش بسیار مهمی داشتند.

ابوالفتح زاده با بیان اینکه به مناسبت عید غدیر با جانبازان و علمای سادات دیدار کردیم، افزود: به مناسبت این روز مبارک مراسمی با حضور شیخ یونس ترابی در بنیاد شهید آذربایجان شرقی برگزار و از سخنان وی بهره‌مند شدیم. همچنین در این مراسم از 16 نفر از همکاران سادات تجلیل و تکریم به عمل آمد. 

وی عنوان کرد: ماهنامه «شاهد یاران» ویژه‌نامه یادمان سردار شهید «مرتضی یاغچیان» با عنوان «حمزه لشکر عاشورا» در «دویست و دومین و دویست‌ و سومین» شماره این ماهنامه منتشر شده است. در آغازین صفحات یادمان شهید «مرتضی یاغچیان»، جملات برگزیده از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درخصوص حفظ آبروی اسلام و نظام جمهوری اسلامی و سخنان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را می‌خوانید. همچنین این ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران»، مروری بر زندگی سردار شهید «مرتضی یاغچیان» داشته است.

مدیر کل بنیاد شهید آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به رونمایی از مستند شهدای مدافع حرم این استان اظهار کرد: مرمت و بازسازی گلزارهای مطهر شهدا، تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، انتشار کتاب ویژه شهدا و حوزه دفاع مقدس، چاپ وصیتنامه‌های شهدا از جمله اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده است. همچنین مستند شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی طی قرار داد و همکاری که با هنرمندان بسیج این استان داشتیم، احتمالا در اواخر تیر ماه از این اثر هنری رونمایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha