کد خبر 208494
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

با انجام ۹۵ پرواز، ۲۴ درصد از حجاج به میهن بازگشتند

با انجام ۹۵ پرواز، ۲۴ درصد از حجاج به میهن بازگشتند

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت که با انجام ۹۵ پرواز برای بازگرداندن حجاج از سرزمین وحی، تاکنون ۲۴ درصد از مجموع کل حجاج به میهن بازگشته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «حسام قربانعلی» امروز (یکشنبه) درباره جزئیات عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی افزود: تا پایان روز شنبه با ۵۱ پرواز از فرودگاه مدینه و ۴۴ پرواز از فرودگاه جده، در مجموع ۲۱ هزارو ۵۸۹ نفر از حجاج به میهن اسلامی بازگشتند که نزدیک به ۲۴ درصد از مجموع کل حجاج است.

قربانعلی گفت: امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر زائر به سرزمین وحی اعزام شدند که عملیات بازگرداندن آنان در روز سوم مرداد به پایان می ‌رسد.

وی ادامه‌داد: تعداد حجاج ایرانی تا پایان روز شنبه (۱۷ تیر) در جوار بیت الله الحرام به ۵۳ هزارو ۸۱۷ نفر می‌رسد.

قربانعلی اضافه‌کرد: همچنین تا پایان روز گذشته یک‌هزار و ۹۵۶ حاجی در قالب ۱۴ کاروان برای اقامت پنج روزه در مدینه و زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع وارد شهر پیامبر می‌شوند و تعداد حجاج در مدینه النبی به 9 هزار و ۸۳۵ نفر می‌رسد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد حجاج خروجی تا پایان روز گذشته از فرودگاه جده با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک‌هزار و ۶۸۸ نفر در قالب ۱۱ کاروان اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، در عملیات برگشت حجاج روزی وجود دارد که ۲۱ پرواز در روز انجام خواهد شد که برای آن برنامه ریزی ویژه‌ای انجام گرفته است. هواپیمایی هما به عنوان خادم زائران بیت الحرام پروازهای حج ۱۴۰۲ را در مرحله رفت با انجام ۳۷۷ پرواز از ۲۱ پرواز انجام داد. عملیات بازگرداندن حجاج بیت الله الحرام نیز در مجموع با ۳۷۵ پرواز انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha