کد خبر 208451
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

ذخایر آبی سدهای استان تهران ۵۰ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته

ذخایر آبی سدهای استان تهران ۵۰ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی آبفای استان تهران گفت: ذخایر آبی که در پشت سدها داریم به میزان حدود ۵۰ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ علی اکبر ملکوتی مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی آبفای استان تهران گفت:  منابع آبی باتوجه به میزان بارش‌ها در حد مطلوبی قرار ندارد.

او گفت: از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا امروز به میزان ۱۹۴ میلیمتر بارندگی داشتیم، ولی همین میزان بارندگی هم در مقایسه با مدت مشابه بلند مدتش ۲۷ میلیمتر کاهش دارد، همین امر هم باعث شده که ما همچنان ذخایر آبی که در پشت سدها داریم به میزان حدود ۵۰ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته باشد.

ملکوتی گفت: هموطنان نباید از آب شرب برای شستشوی حیاط، خودرو، راه پله و مشاعات استفاده کنند و باید جدی این مصارف را قطع بکنند، چون استفاده بی رویه از آب باعث کاهش منابع می‌شود.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی آبفای استان تهران گفت:  در سطح شهر تیم‌هایی داریم که مشترکانی که در سطح خیابان آب را هدر می‌دهند شناسایی می کنند  در ابتدا نخست تذکر کتبی انجام می گیرد در صورت تکرار، اقدام به اعمال محدودیت تامین آب برای این مشترکان می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha