کد خبر 208374
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین در گفتگو با «حیات»؛

برگزاری همایش حقوق شهروندی در استان قزوین

برگزاری همایش حقوق شهروندی در استان قزوین

سمیه اسمعیلی گفت: برنامه همایش حقوق شهروندی روز یکشنبه 18 تیرماه با حضور نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان، رئیس کانون وکلا استان، مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی قزوین و مسئولین اداره حقوقی دستگاه های اجرایی استان در موسسه فرهنگی ورزشی ایثار برگزار می‌شود.

سمیه اسمعیلی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با حیات ضمن اشاره به برگزاری همایش حقوق شهروندی در این استان گفت: برنامه همایش حقوق شهروندی روز یکشنبه 18 تیرماه با حضور نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان، رئیس کانون وکلا استان، مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی قزوین و مسئولین اداره حقوقی دستگاه های اجرایی استان در موسسه فرهنگی ورزشی ایثار برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین افتتاحیه سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش موسسه فرهنگی، ورزشی و توابخشی ایثار قزوین برگزار شد. همچنین ادامه این برنامه آموزشی در روز بعد انجام شد.

اسمعیلی اضافه کرد: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، تشکل‌های مردم نهاد به‌ویژه شاهد و ایثارگر می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را با تبیین سیره و منش شهدا و به تصویر کشیدن سبک زندگی آنها برای مردم و نسل جوان الگوسازی کنند.

وی عنوان کرد: یکی از چشم‌اندازهای رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مردمی‌سازی کارها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مسائل فرهنگی، کمک به ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری است که باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط خود ایثارگران، تعامل و هماهنگی بین مردم و دولت و پیشبرد امور می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره با جشن عید غدیر خم بیان کرد: جشن عید غدیر خم با برپایی گروه های سرود و ایستگاه‌های صلواتی روز جمعه 16 تیرماه با حضور مادران شهدای سادات در گلزار شهدا برگزار شد. همچنین به مناسبت این روز مبارک با خانواده شهدای سادات دیدار کردیم.

وی افزود: در راستای این روز فرخنده برپایی غرفه شهدای سادات، اهدای پیکسل، عکس شهدا و نمایشگاه حجاب در مهمانی خیابانی غدیر در سطح استان برگزار شد.

اسمعیلی با بیان اینکه عید سعید غدیر در حقیقت تجلی‌بخش ولایت و امامت در جامعه مسلمانان است، گفت: در جریان واقعه غدیر، اتفاقات بزرگی رخ داد که باید برای نسل جوان و نوجوان امروز کشورمان تبیین شود و اهمیت این عید مبارک را به نسل جدید منتقل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha