کد خبر 208371
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

گزارش «حیات» از وقوع حادثه تروریستی در کلانتری 16 زاهدان؛

بازگشت آرامش به زاهدان درپی برخورد مقتدرانه با عوامل تروریستی/ شهادت ۲ مدافع امنیت + فیلم

بازگشت آرامش به زاهدان درپی برخورد مقتدرانه با عوامل تروریستی/ شهادت ۲ مدافع امنیت + فیلم

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان در پی وقوع حادثه تروریستی کلانتری ۱۶ زاهدان، ۲ مدافع امنیت به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، طبق اعلام روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، صبح امروز شنبه ۱۷ تیرماه، تعدادی از افراد مسلح  به کلانتری ۱۶ واقع در جنوب مصلای اهل‌سنت زاهدان حمله کردند.

این افراد که مجهز به کمربند انتحاری بودن با ورود به کلانتری اقدام به انفجار کردند که از این روز صدای انفجار و درگیری در بخشی از شهر به گوش رسید.

مهدی شمس آبادی دادستان زاهدان در این باره به خبرنگاران اعلام کرد: دو تن از نیروهای انتظامی در این درگیری به شهادت رسیدند و هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی قرار دارد.

گفتنی است، یکی از این شهدا سرباز وظیفه و دیگری از اعضای کادر فراجا بوده است.

برخی منابع از تلاش مهاجمان برای ورود به کلانتری از طریق انفجارهای انتحاری خبر داده‌اند. هرچند معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، صدای انفجارهای شنیده‌شده را ناشی از انفجار نارنجک دانست نه انفجار انتحاری.

طبق اعلام برخی شاهدان، مهاجمان تروریست در ورود به کلانتری و تصرف آن ناموفق بوده‌اند و در زمان حاضر از روی یکی از برجک‌های کلانتری به‌سمت عوامل پلیس تیراندازی می کردند.

نیروهای پلیس همزمان از داخل و نیروهای امنیتی از خارج کلانتری، مهاجمان را در محاصره قرار داده‌اند و نهایتا دقایقی پیش با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی و با هلاکت تمام کلیه تروریست ها، عملاً این اقدام کور تروریستی ناکام ماند.

یک منبع آگاه هم اطلاعاتی درباره این حمله تروریستی تاکید کرد: در کل فرآیند حمله تروریستی امروز به هیچ وجه پاسگاه به تصرف مهاجمان درنیامده و از سوی دیگر اصلاً حمله انتحاری در کار نبوده و فقط مهاجمین یک نارنجک منفجر کردند.

اما تا کنون هیچ منبع مسئولی جزئیات و آمارها را تایید نکرده و تلاش خبرنگاران برای گرفتن اطلاعات تکمیلی ادامه دارد.

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان پیش از این گفته بود: کسانی که قصد دارند امنیت و آرامش مردم را با اقدامات خود خدشه‌دار کنند باید بدانند که این استان محل امنی برای آنان نیست و حافظان امنیت مقتدرانه با آنها برخورد خواهند کرد.
یک منبع آگاه امنیتی هم تاکید کرده است که «اوضاع امنیتی در زاهدان تحت کنترل است.»

سردار "سعید منتظر المهدی" در این باره: مقارن ساعت 0700 امروز 4 نفر به عنوان مراجعه کننده و درخواست استمداد به کلانتری 16 زاهدان مراجعه کردند که متأسفانه با به شهادت رساندن عامل نگهبانی، وارد محوطه کلانتری شده و با اقدام سریع  عوامل انتظامی مستقر، در ورود به ساختمان کلانتری ناموفق بوده و در محوطه مقر انتظامی گیر افتادند که با اعزام نیروهای ویژه به محل درگیری در محاصره کامل قرار گرفته و عوامل انتظامی در گام اول از تروریست ها درخواست کردند ضمن زمین گذاشتن سلاح ها خود را تسلیم کنند. وی ادامه داد: تروریست ها ضمن خودداری از تسلیم شدن اقدام به تیراندازی به سوی عوامل انتظامی کردند اما پلیس با رعایت  اصول و مراقبت از حفظ جان شهروندان، بعد از پایان فرصت داده شده به تروریست ها جهت تسلیم شدن و عدم تمکین آنان هر 4 نفر تروریست مورد هدف و به هلاکت رسیدند  و از آنها ۴ قبضه سلاح، ۷ قبضه نارنجک و چند جلیقه انتحاری کشف شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در این عملیات تروریستی 2 نفر از همکاران انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سخنگوی پلیس با بیان اینکه ابعاد بیشتر این عملیات تروریستی در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: حافظان جان برکف امنیت به تروریست ها و اشرار زبون و جیره خوار که قصد ایجاد ناامنی در کشور را دارند هشدار می دهد که نیروهای از جان گذشته پلیس در راه پاسداری از کیان و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عزم راسخ ایستاده اند و با  هر نوع  عوامل ناامنی قاطعانه برخورد نموده و بر سر امنیت مردم مماشات نخواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha