کد خبر 208313
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

راهپیمایی اردنی‌ها در حمایت از مقاومت فلسطین

راهپیمایی اردنی‌ها در حمایت از مقاومت فلسطین

مردم اردن با برگزاری راهپیمایی، حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام و اردوگاه «جِنین» را «سنگر شیرمردان» توصیف کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ امروز (جمعه، هفتم جولای) راهپیمایی گسترده‌ای در اَمان، پایتخت اردن توسط مردم این کشور برای اعلام حمایت از مسجد الاقصی و مقاومت فلسطین در اردوگاه «جِنین» برگزار شد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، مردم اردن امروز با در دست داشتن بنرهایی ضمن قدردانی از مقاومت ساکنان اردوگاه جِنین طی یورش دو روزه ارتش رژیم اشغالگر، این منطقه را «سنگر شیرمردان» توصیف کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد روز دوشنبه، سوم جولای برای دومین روز متوالی به تجاوزات گسترده و همه‌جانبه زمینی و هوایی علیه شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری آغاز کردند؛ این عملیات تجاوزگرانه جدید به جنین تا دو روز ادامه داشت تا اینکه بامداد چهارشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای پایان عملیات نظامی ۴۸ساعته خود را علیه شهر و اردوگاه جنین اعلام کردند.

روز چهارشنبه، پنجم جولای شهر جِنین در شمال کرانه باختری، شاهد مراسم تشییع پیکر ۱۲ تن از ساکنان خود بود که که در جریان حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند.

 هلال احمر فلسطین روز دوم این درگیری در گزارشی اعلام کرده بود که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین، بسیار بد است و ساکنان این اردوگاه به شدت نیازمند دارو، آب و موادغذایی هستند؛ در حالی تجاوز رژیم اشغالگر به جنین، مانع امدادرسانی می‌شود.

باوجود تلاش کابینه و ارتش تل‌آویو برای دستاوردسازی از این یورش‌ها، روزها دوشنبه و سه‌شنبه رسانه‌های صهیونیستی با اذعان به شکست تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به شهر جِنین و اردوگاه آن، اعلام کردند: اگر عملیات نظامی قبلی ارتش اسرائیل در جنین موفقیت آمیز بود، اصلاً نیازی به عملیات فعلی وجود نداشت.

عملیات نظامی دو روزه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین که به عنوان «بزرگترین عملیات در ۲۰سال اخیر» توصیف شده، خسارت شدیدی به اموال فلسطینیی‌ها وارد کرده و بسیاری از خودروها را نابود کرد. صهیونیست‌ها جاده‌های اصلی منتهی به اردوگاه را بسته و صدها فلسطینی را مجبور کردند تا از اردوگاه جنین که در معرض تهدیدات هوایی و زمینی بود، خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha