کد خبر 208307
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

اینستاگرام تردز پنجمین برنامه محبوب شبکه اجتماعی در اپ استور چین شد

اینستاگرام تردز پنجمین برنامه محبوب شبکه اجتماعی در اپ استور چین شد

محبوبیت شبکه اجتماعی جدید شرکت متا همچنان در حال افزایش است و حتی در کشور چین نیز به برنامه‌های برتر تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ شبکه اجتماعی جدید شرکت متا با نام Threads که روز گذشته به‌طور رسمی راه‌اندازی شد، به‌سرعت در حال محبوبیت در چین است، جایی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و فیسبوک در آن ممنوع هستند.

براساس گزارش TechCrunch، این رقیب توییتر که توسط اینستاگرام معرفی شده، تنها یک روز پس از راه‌اندازی، رتبه پنجم را در دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی اپ استور اپل در چین کسب کرده است. باید توجه داشت که شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز متا در چین مسدود شده است، به این معنی که کاربران این کشور باید از طریق ابزارهای دور زدن سانسور به پلتفرم دسترسی داشته باشند.
 

Threads متا در بین برترین‌های اپ استور چین
اینستاگرام تردز پنجمین برنامه محبوب شبکه اجتماعی در اپ استور چین شد
در رتبه‌بندی اپ استور معیارهایی مانند تعداد نصب در نظر گرفته می‌شود. Threads در حال حاضر پس از شبکه‌های اجتماعی غول چینی با صدها میلیون کاربر فعال، از جمله WeChat (با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه)، Xiaohongshu، QQ و Weibo در این فهرست دیده می‌شود.

مشخص نیست که آیا چین از همان ابتدا Threads را مسدود کرده یا خیر. وب‌سایت Greatfire.org که سانسور آنلاین را ردیابی می‌کند، نشان می‌دهد که دامنه www.threads.net از 4 جولای (13 تیر) در چین در دسترس نیست.

متا شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» را به‌طور کلی برای رقابت با توییتر راه‌اندازی کرده است، هدفی که تحلیلگران ادعا کرده بودند، بسیار سخت خواهد بود. با این حال، رفته رفته کاربران بیشتری در حال استفاده از Threads هستند و اخیراً در گزارشی گفته شده بود که این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از 60 میلیون کاربر دارد.

با این حال، این برنامه هنوز کمبودهای زیادی دارد. برای مثال برای حذف‌کردن حساب تردز خود، باید حساب اینستاگرام خود را حذف کنید. علاوه‌براین، درون اپلیکیشن بخشی برای پیام‌های خصوصی یا دایرکت مسیج (DM) وجود ندارد. از سویی دیگر، متا گفته بود که روی ویژگی‌های جدیدی مانند فید فالووینگ‌های شبکه اجتماعی خود کار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha