کد خبر 208165
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

همسطح‌سازی قبرهای آرامستان دارالسلام اسلامشهر

همسطح‌سازی قبرهای آرامستان دارالسلام اسلامشهر

همسطح و یکسان سازی قبرهای آرامستان دارالسلام اسلامشهر کلید خورد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ بنابر اعلام روز پنجشنبه مدیران شهری اسلامشهر اجرای طرح همسطح سازی قبور آرامستان دارالسلام با توجه به درخواست‌های مکرر مراجعان و در راستای حفظ حقوق شهروندی و تکریم مراجعه کنندگان و به منظور تسهیل دسترسی به قبور اموات آغاز شده است.

براساس این اعلام، به دنبال اجرایی شدن این طرح از این به بعد در قبور جدید، نصب سنگ قبر با رعایت الزامات قانونی و در چارچوب آیین نامه‌های ابلاغی خواهد بود.

همسطح سازی قبور علاوه بر عملیات عمرانی نیازمند کار فرهنگی و ایجاد تغییر نگرش در میان اقشار مختلف مردم است که در این راستا سازمان آرامستان دارالسلام نیاز به یاری شهروندان دارد.

همچنین براساس اعلام مدیر آرامستان دارالسلام، ساخت بنایی مخصوص سالن برگزاری مراسم ها ترحیم و مناسبت های مذهبی جهت رفاه حال شهروندان، آسفالت و بهسازی پارکینگ آرامستان، انعقاد قرارداد و انجام عملیات گودبرداری و ساخت قطعات سه طبقه مابین قطعات قدیمی جهت جبران کمبود قبور دفنی، پیگیری در خصوص رفع محدودیت اراضی و تامین نیاز سازمان به خرید اراضی جدید جهت ایجاد ساخت قطعات دفن و ایجاد ظرفیت پذیرش متوفی و انتقال سریع غرفه های بازار سنگ از اراضی سازمان از مهمترین برنامه هایی است که در دستور کار سازمان آرامستانهای شهرداری قرار دارد.

به گفته جعفرزاده، بیش از ۳۵ هزار نفر از اموات در مجموعه آرامستان دارالسلام دفن هستند و با توجه به رشد و گسترش شهر و افزایش جمعیت منطقه و محدودیت ظرفیت آرامستان دارالسلام بالطبع افزایش ظرفیت دفن اموات در این مجموعه یکی از مهمترین و ضروری ترین برنامه های سازمان است که در این راستا با همکاری مجموعه مدیریت شهری و همراهی خیرین اقداماتی برای تهیه اراضی مورد نیاز انجام شده که در صورت تأمین این اراضی می توان تعداد قطعات جدیدی را برای دفن اموات در نظر گرفت و پاسخگوی نیازهای منطقه شد.

آرامستان دارالسلام اسلامشهر در فضایی به وسعت ۱۹۰هزار مترمربع با میزبانی پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بزرگراه الغدیر واقع شده است.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha