کد خبر 208164
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

رئیس جمهور؛

پروژه ملی آزادراه تهران شمال، نماد افتخارآفرین برای ملت ایران است

پروژه ملی آزادراه تهران شمال، نماد افتخارآفرین برای ملت ایران است

رئیس جمهور در آیین افتتاح مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، این طرح را نماد خودباوری و توانایی ملت ایران و همچنین نماد کار فناورانه مهندسان و کارگران ایرانی دانست.

به گزارش گروه سیاسی  حیات؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در آیین بهره‌برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم تصریح کرد: به کارگران عزیز، مهندسان، پیمانکاران و مدیران محترمی که در این پروژه تلاش کردند خسته نباشید و خداقوت می‌گویم و از آنها سپاسگزارم.

رئیس جمهور این طرح را نماد خودباروی، توانایی، دانایی ملت ایران دانست و گفت: در این طرح کار فن‌آورانه و تکنولوژی رقم خورده است و نماد اراده جدی مهندسان و کارگران است.

آیت الله رئیسی با ارزشمند توصیف کردن این پروژه ملی آن را نمادی افتخارآفرین برای ملت ایران عنوان کرد.

وی افزود: مبارک است که در این ایام این طرح ملی افتتاح می‌شود و به نام غدیر رقم‌ می‌خورد که همه برکات در غدیر است.

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می‌کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود.

این مسیر شامل ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر است و ۸۶ درصد آن از تونل ها و گالری ها عبور می کند. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده و به نسبت جاده چالوس، ۵ کیلومتر از مسیر را کوتاهتر می‌کند.

با بهره برداری از این مسیر و حذف پیچ و خم‌های جاده چالوس، احتمال وقوع سوانح جاده ای به میزان قابل توجهی کاسته شده و سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

کاهش آلاینده‌ها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روزانه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگ برداری و خاکریزی در آن انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha