کد خبر 208084
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

نماینده همدان:

دولت کارنامه موفقی در دیپلماسی خارجی دارد

دولت کارنامه موفقی در دیپلماسی خارجی دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم با بابرقراری ارتباط دوسویه و انجام مذاکرات دوجانبه با سایر کشورها، کارنامه موفقی در دیپلماسی خارجی دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی روز چهارشنبه در نشست خبری در همدان افزود: پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای دستاورد بزرگ دولت بود که نتایج مثبتی را در پیشرفت کشور خواهد داشت.

وی اظهارداشت: دولت سیزدهم در اقتصاد کلان به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است که زهاورد آن موجب رونق اقتصادی شده است و اثرات آن را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام فلاحی تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک نیز ارز منطقه‌ای راه‌اندازی می‌شود و با حذف دلار از مبادلات تجاری، شاهد پیشرفت اقتصادی بیشتر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند، عنوان کرد: امروز برای حل مساله چالش‌هایی همچون مسکن، رونق تولید و اشتغال، باید سرمایه‌گذار جذب کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم مطرح شد که هم اینک یک گروه با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور مشغول به کار است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه راه‌اندازی پتروشیمی ابن‌سینا نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان است، افزود: این پتروشیمی قرار است در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد راه اندازی شود، منطقه‌ای که ظرفیت اشتغال آن بین ۳۰ تا ۹۰ هزار نفر است.

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: همدان زیرساخت‌های مناسبی در بخش فرودگاهی دارد و پیگیر هستیم تا با استفاده از هواپیماهای کوچک پروازهای مسیر همدان-مشهد، عتبات عالیات و سایر مناطق فعال شود.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه آبرسانی به همدان نیاز است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشف ذخایر لیتیوم در استان همدان گفت: کشور ایران پس از شیلی و استرالیا بیشترین معادن لیتیوم را دارد که همه آن مربوط به مناطقی در قهاوند است.

وی ادامه داد: با مسئولان و مدیران استان تعامل داریم و با آنها همکاری می‌کنیم چراکه مساله اساسی ما برطرف کردن مشکلات مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha