کد خبر 208052
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

۱۲۲ تشکل ایثارگری در کشور فعالیت می‌کنند

۱۲۲ تشکل ایثارگری در کشور فعالیت می‌کنند

مدیرکل تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید از فعالیت ۱۲۲ تشکل ایثارگر در کشور خبر داد و گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر پیش قراولان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و عامل توسعه پایدار در دنیای امروز هستند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ رحیم نریمانی روز چهارشنبه در همایش ملی تشکل‌های شاهد و ایثارگر که با حضور مسوولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد، افزود: این تشکل‌ها به عنوان سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی محور اساسی پیشخوان خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند.

نریمان افزود: در دهه پنجم انقلاب وارد مقطع جدیدی از نظام شکوهمند انقلاب اسلامی شدیم که دارای خصوصیات و چارچوب ها و اطلس فکری و نگاه جدید است که در دیدگاه رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از این عصر به عنوان دوران پویایی، تحرک و ایده پردازی یاد می‌کنند و در بیانیه گام دوم به توسعه پایدار می پردازند که در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید توسط شکل دهندگان و عاملان پیروزی انقلاب یعنی مردم شکل بگیرد.

نریمانی با بیان اینکه مردمی سازی فعالیت ها از اولویت های دولت سیزدهم است،تصریح کرد: تبلور امروز مردم سالاری و مسوولیت پذیری مردم در عرصه های مختلف حوزه های سازمان یافته ای هستند که از بطن مردم و برای مردم شکل می‌گیرند که تشکل های حوزه های مختلف هستند.

مدیرکل تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به نیاز کشور به توسعه پایدار و همه جانبه،اضافه کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند ایجاد یک جهش در تولید فکر و نرم افزار هستیم تا به یک جامعه همگن دست پیدا کنیم، در جامعه ای که در آن اختلاف طبقاتی وجود دارد نمی توان به زندگی ایده آل رسید.

این مسوول در ادامه با اشاره به نقش تشکل ها در کمک به پیشرفت کشور، اظهار کرد: یکی از موضوعات مرتبط با تشکل ها این است که به کشور در رسیدن به توسعه پایدار کمک کنند.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد موتور محرک کشور هستند که موجب رشد شاخص تعهد و مسوولیت اجتماعی می شوند و ارزشمندترین سرمایه اجتماعی را در دست دارند،اظهار کرد: اگر شاخص اعتماد دچار اختلال شد شاخص های توسعه نیز دچار اختلال می شود.

این مسوول، عدالت محوری و جریان سازی را از نکات مورد توجه در فعالیت تشکل ها دانست و گفت:در دهه پنجم انقلاب به دنبال این هستیم که سازمان های مردم نهاد در عین حال که انقلابی و آرمان خواه هستند، بر محور عقلانیت و خردورزی در نگاه کلان فعالیت نمایند.

نریمانی اضافه کرد: در خصوص تشکل نسل پنجم باید به یک مدل بومی برسیم و موضوع بعدی قدرت تولید دانش و تجربه است چرا که تشکل ها اگر قدرتی در این خصوص نداشته باشد عقب خواهد ماند.

وی اظهار کرد: ما ۴۰ سال تجربه اداره دولت را در انقلاب داریم اما در ۴۰سال دوم جای آزمون و خطا نیست که نقش سازمان های مردم نهاد در این میان بسیار مهم است.

مدیرکل تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: یکی از موضوعات مهم امروز در سازمان بنیاد شهید، قدرت شبکه سازی است همچنین یکی دیگر از خصوصیات بحث گفتمان سازی است. گفتمان موضوع پویا و پرتحرکی است که باید بتواند ادبیات جدید تولید کند.

وی با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر افزود: این سمینار با همکاری وزارت کشور در زمینه توانمندسازی و ایجاد شناخت و گفتمان‌سازی با تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

نریمانی یاد آور شد: حمایت از گروه‌های جهادی و مردمی و ساماندهی بانک اطلاعاتی گروه‌های جهادی شاهد و ایثارگر در برنامه های ما قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha