کد خبر 207943
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

اشیای تاریخی دوره سلجوقی از مغازه طلافروشی در ساری سردرآورد

اشیای تاریخی دوره سلجوقی از مغازه طلافروشی در ساری سردرآورد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از کشف اشیای تاریخی متعلق به دوره سلجوقی در یک طلافروشی در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان اعلام کرد :‌بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان ساری و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی برنگهداری و خرید وفروش اشیای تاریخی - فرهنگی درمغازه طلا فروشی بلافاصله ماموران یگان حفاظت بهمراه پلیس آگاهی با دستورقضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد : در بازرسی از مغازه موردنظر یک عدد ظرف مفرغی، یک عدد خنجر با دسته استخوانی، یک عدد قاشق با دسته جانوری و یک عدد قاشق با دسته مسی مربوط به دوره تاریخی سلجوقی در این محل کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: در این‌ رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر شد و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

استان مازندران دارای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر شناسایی شده میراثی است که ۲ اثر یعنی باغ عباس آباد و همچنین جنگل های هیرکانی به عنوان آثار جهانی در سازمان یونسکو ثبت شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha