کد خبر 207926
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

مدیر کل بنیاد شهید استان فارس در گفتگو با حیات مطرح کرد؛

دیدار با خانواده شهدای سادات در روز عید غدیر خم

دیدار با خانواده شهدای سادات در روز عید غدیر خم

مدیر کل بنیاد شهید استان فارس گفت: به مناسبت عید غدیر خم دیدار با خانواده شهدای سادات در اولویت قرار گرفته و انشاالله دیدار با این عزیزان در این روز مبارک انجام می‌شود.

ابراهیم بیانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در گفتگو با حیات ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: دیدار با خانواده شهدا به صورت منظم در حال اجرا است. همچنین به مناسبت عید غدیر خم دیدار با خانواده شهدای سادات در اولویت قرار گرفته و انشاالله دیدار با این عزیزان در این روز مبارک انجام می‌شود.

بیانی با بیان اینکه بیش از نیمی از والدین شهدا به دلیل کهولت سن فوت کرده اند و نتونسته ایم خاطرات آنها را ثبت کنیم، تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام‌معظم رهبری که پدران و مادران شهدا ذخائر ارزشمندی هستند که باید خاطرات فرزندان آنها ثبت شود بنیاد شهید استان فارس اقدام به جمع اوری خاطرات این عزیزان کرده است.

وی افزود: به همین منظور به دنبال ایجاد قرارگاهی با ظرفیت های موجود در مجموعه سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، صدا و سیما و سازمان های فعال حوزه فرهنگی در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ثبت و ضبط خاطرات شهدا هستیم.

بیانی اضافه کرد: عددی که در قالب برنامه عملیاتی 1402 به ما ابلاغ شده چهار هزار نفر است اما در تلاش هستیم تا پایان سال 15 هزار خانواده شهدای فارس را در بحث خاطره نگاری به نتیجه برسانیم. همچنین امسال 13 مستند از شهدای استان فارس تهیه می شود که در نیمه دوم سال به مرحله اتمام می‌رسد.

مدیر کل بنیاد شهید استان فارس با اشاره به بحث توانمندی نویسندگان نوقلم عنوان کرد: شناسایی نویسندگان نوقلم را در دستور کار قرار دادیم. کارگاه‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای این عزیزان ایجاد می‌شود و از آنها برای شرکت در این کارگاه آموزشی دعوت می‌شود.

بیانی اظهار کرد: در بحث مشارکت جامعه هدف در مورد ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلا که توسط عتبات عالیات در حال ساخت است، برنامه ریزی شده که از ظرفیت جامعه هدف استفاده شود تا به صورت داوطلبانه در این برنامه مشارکت کنند. همچنین با برنامه ریزی که ستاد عتبات و عالیات انجام داده به ازای هر متر مربع معادل چهار میلیون تومن برآورد شده که به صورت وام بلند مدت پرداخت شود.

بیانی افزود: در صورتی که جامعه هدف رضایت داشته باشد، فرمی از سوی ستاد عتبات عالیات در اختیار این عزیزان قرار داده خواهد شد تا بر اساس آن به صورت ماهانه مبلغ 50 یا 100هزار تومان از حقوق آنها کسر و به ستاد عتبات عالیات واریز گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha