کد خبر 207682
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد برگزار شد

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد برگزار شد

سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور روز یکشنبه با شرکت پنج هزار و ۲۰۰ دانشجو در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور روز یکشنبه در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: مشارکت دانشجویان فنی و حرفه ای کشور در این دوره از جشنواره سراسری بالا بوده است.

عرفان خسرویان افزود: این مسابقات در مرحله نهایی با حضور ۳۰۰ دانشجو در ۳۰ رشته تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره بهانه‌ای برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه فنی و حرفه ای است و معتقدیم برای ساختن آینده کشور و پایه گذاری تمدن بزرگ اسلامی، نیاز به افرادی داریم که جوهره جان آنها با اندیشه های قرآنی پالایش پیدا کند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: برای پایه‌ریزی اندیشه قرآنی نیازمند ابزارهایی هستیم که یکی از قدرتمندین ابزار، هنر است که می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی توضیح داد: در دنیایی که سیطره رسانه ای، علمی و فناوری با جهانی است که اجازه نمی‌دهد به راحتی اینگونه حوزه‌ها گسترش پیدا کند باید موثرتر عمل کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد استان خراسان رضوی نیز گفت: باید هسته های فرهنگی تاثیرگذار در کشور توسط دانشجویان تشکیل شود.

سید مولا خاتمی افزود: پس از سه سال وقفه جشنواره های فرهنگی و هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا ، این جشنواره با رویکرد قرآن و عترت در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: اصلی ترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نسلی آگاه، متدین و مسوولیت پذیر برای جامعه است، در شرایط کنونی که باورها و اعتقادات مورد هجمه ناجوانمردانه قرار گرفته است، مسوولان دانشگاه باید اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ۱۱ تیرماه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha