کد خبر 207671
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

ردیف بودجه اختصاصی به بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران تعلق گرفت

ردیف بودجه اختصاصی به بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران تعلق گرفت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ردیف بودجه اختصاصی به دستگاه متبوعش از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که پس از ۱۷سال رقم خورد قدردانی و اظهار امیدواری کرد با تغییرات بودجه ای صورت گرفته شاهد تحول در این نهاد باشیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عباسعلی رضایی در نشست مشترک با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران به لحاظ وسعت و تراکم جمعیتی و سکونت جمعیت ایثارگری، نیازمند نگاه جدی و مستقل مسئولان تصمیم‌گیر از استان تهران است که امیدواریم با تغییر بودجه‌ای صورت گرفته، شاهد تحولاتی در خدمت‌رسانی به ایثارگران در شهرستان‌های تابعه باشیم.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن افزود: ارائه تسهیلات مسکن، مناسب‌سازی، تعمیرات و پرداخت کمک‌هزینه‌هایی که سبب افزایش کیفیت مسکن ایثارگران شود در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ۲۳۲ گلزار شهدای شهرستان‌های استان تهران، خاطرنشان کرد: امسال با اعتباراتی که در این خصوص تخصیص یافته، کار مرمت و نوسازی گلزارهایی که نیازمند بازسازی است را با اولویت‌بندی آغاز می‌کنیم.

رضایی با تشریح مشکلات موجود در ساماندهی گلزار شهدا، اضافه کرد: براساس قانون، بنیاد شهید موظف است که یک مرتبه کار ساماندهی و مرمت گلزار شهدا را انجام دهد و بعد از آن نگهداری، حفظ و حراست از گلزار شهدا در شهر برعهده شهرداری‌ و در روستاها با دهیاری خواهد بود.

این مسئول تأکید کرد: کار مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند عزم جدی همه مسئولان است.

طبق قانون همه دستگاه‌های اجرای موظفند برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

علاءالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این نشست گفت: طبق قانون، همه دستگاه‌های اجرای موظفند نسبت به اجرای صحیح سیاست‌های کلی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به حوزه ایثارگری، نگاه حمایتی است، اضافه کرد: امیدواریم امسال با اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل به شهرستان‌های استان تهران، شاهد اقدامات تحولی در رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha