کد خبر 207657
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

رییس اداره امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج:

باید به موضوع حجاب به عنوان یک مسئله مهم هویتی نگاه کرد

باید به موضوع حجاب به عنوان یک مسئله مهم هویتی نگاه کرد

 رییس اداره امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کشور گفت: دشمن هویت ما را نشانه گرفته است و باید به مسئله حجاب به عنوان یک مسئله مهم هویتی نگاه کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام سید مصطفی صالح نژاد یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که با موضوع کارگاه آموزشی تذکر رعایت حجاب و پوشش مناسب و نیز خودحفاظتی در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب در کشور یک جریان سازی خاصی از سوی دشمن برای کم رنگ کردن اعتقادات مردم شکل گرفته است و مهمترین راهکار برای مقابله با این ترفند دشمنان عمل به جهاد تبیین و روشنگری برای مردم به ویژه نسل جوان و راهبرد مهمی برای جلوگیری از این ناهنجاری اجتماعی است.

وی خواستار تذکر لسانی با روی خوش و زبان‌نرم به افرادی که کشف حجاب می‌کنند شد و گفت: خیلی ها ظاهر مناسبی ندارند اما اعتقاد عمیقی به ارزش های اسلامی و دینی دارند  و استفاده از روش و شیوه های مناسب با روشنگری و هدایت درست می‌تواند منجر به تقویت بنیه دینی آنها و مناسب سازی ظواهر شود.

حجت‌الاسلام صالح نژاد در ادامه گفت: تاکنون افزون بر دو هزار بانو در قالب قرارگاه ثارالله در کشور ساماندهی شده و اقدام به امر به معروف و نهی از منکر با شیوه  تذکر لسانی می کنند چرا که زبان اثرگذارترین شیوه برای تبیین و روشنگری است.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب یک مسئله شخصی نیست و کاملا اجتماعی است، تصریح کرد: عفاف و حجاب به عنوان یک موضوع اجتماعی در هویت خانواده و حوزه اجتماعی اثرگذار است. غرب زدگی و غیرت زدایی، ناهنجاری ها و ولنگاری های اجتماعی از نتایج کشف حجاب در جامعه است.

وی به جایگاه زن و مرد در اسلام اشاره کرد و گفت: براساس دستورات دین مبین اسلام مظاهر تحریک کننده نباید در جامعه وجود داشته باشد و کشف حجاب از مظاهر تحریک کننده است که نتیجه آن بی بندوباری و ولنگاری خواهد شد.

رییس اداره امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کشور با بیان اینکه هر چقدر از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی جدا شویم به فرهنگ توحش غربی نزدیک خواهیم شد، تصریح کرد: نباید از موضوع حجاب و عفاف ساده انگارانه عبور کرد چرا که دشمن هویت ما را نشانه گرفته است و باید در کنار حل مسائل اقتصادی و فرهنگی به موضوع حجاب به عنوان یک مسئله مهم هویتی نگاه کرد و اقدامات مناسب فرهنگی انجام داد تا ظاهر جامعه اسلامی رنگ و بوی کاملا اسلامی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام و دین نسبت به انسان فردگرایی نیست، اظهار کرد: عفاف و حجاب در جامعه اتفاق می افتد و نمی‌توان آن را مسئله شخصی دانست بلکه یک مسئله اجتماعی است و هنجارشکنان در حوزه حجاب نمی‌توانند بگویند که کشف حجاب به کسی ربطی ندارد. نباید اجازه داد ساختارهای اجتماعی و هویتی با کشف حجاب بهم بخورد.

وی با تاکید بر حفظ ظواهر اسلامی گفت: اگر یک منکر در جامعه ترویج یابد، سایر منکرات نیز ترویج خواهد یافت و ظواهر اسلامی تغییر یافته و هویت انسان را خدشه دار می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: ایران اسلامی در اوج اقتدار و بالندگی است و اتفاقات خوبی در آینده این کشور در حال رقم خوردن است.

سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی افزود: با بیداری و هوشیاری و در صحنه ماندن می‌توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد و اجازه نداد بی‌حجابی هویت کشور را نشانه بگیرد.

وی بیان کرد: غرب با تمام پیشرفت‌هایی که داشته نتوانسته چهره نژادپرستانه و برتری‌جوی خود را مخفی نگه دارد و به بهانه آزادی در بیان و به دلیل ناسازگاری مضامین کتب ادیان آسمانی با چارچوب ‌های خود ساخته‌شان، اسباب آزار و اذیت و اهانت به باورها و عقاید طیف قابل توجهی از مردم جهان را فراهم می‌کند.

مهدی گفت: ایجاد بستر قانونی توهین به ادیان آسمانی و صدور مجوز قرآن‌سوزی یکی از کثیف‌ترین اقدامات برخی دولت‌های غربی است.

وی ادامه داد: این کارهای شیطانی آنها نهایتا نتیجه‌ای جز حذف و نابودی خود آنها ندارد و در صورتی که مسلمانان جهان با ایمان به کلام وحی و با تکیه بر توانایی‌هایشان مسیر توسعه و پیشرفت را زودتر بپیمایند، قطعا بساط زورگویی مدرن آنها با سرعت بیشتری برچیده خواهد شد.

فرمانده سپاه ساوه خواستار تبیین دین و روشنگری مدیران ادارات در سطح کارکنان و ساختار اداری خود در خصوص خودحفاظتی شد و افزود: وقتی با جهاد تبیین در جامعه روشنگری شود نظام اسلامی در برابر تمامی توطئه ها ایمن و مصون خواهد ماند. باید در برابر هر اتفاقی واکنش سریع نشان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha