کد خبر 207558
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

صورت حساب‌های گاز تعدیل می‌شود

صورت حساب‌های گاز تعدیل می‌شود

کارشناس شرکت گاز گفت: دولت مکلف است صورت‌حساب‌های بخش خانگی را از ابتدای سال تعدیل کند که براین اساس افراد مبلغ بستانکاری را در قبوض خود خواهند دید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ وحید گودرزی، کارشناس  تعرفه‌های گازرسانی شرکت گاز گفت: دامنه مصرف به گونه درج شده بود که پله‌ها به‌صورت ۷۵ تایی طی می‌شد و مشترک با مدیریت مصرف می‌توانست به پله‌های بالاتر حرکت کند.

او گفت: مشترکان سال سردی را پشت سر گذاشتند و صرفاً نمی‌توانستند مدیریت مصرف را اجرایی کنند، ولی بر اساس جلساتی که در مجلس گذاشتیم، قرار شد این دامنه مصرف را قدری بازتر نماییم و این تکلیف به دولت ابلاغ شد تا حتماً الگوی مصرف ارائه گردد، لذا امسال دامنه به‌گونه‌ای طراحی شد که اگر کسی سال گذشته در پله ۸ قرار داشت، امسال به پله ۱۲ رفته است و قطعاً رقم پرداختی او کمتر از سال گذشته است.

گودرزی این رویه را صرفاً به دلیل اقلیم و آب‌وهوا دانست و گفت: به عبارتی تعرفه عوض نمی‌شود و پله یک تا ۱۲ همانی است که سال گذشته نیز در نظر گرفته بودیم؛ ولی دامنه و الگوی مصرف تغییر کرده است.

او گفت: تغییر الگو و دامنه به‌صورت اتوماتیک باعث می‌شود مشترکان در پله‌های عقب‌تری قرار گیرند و بیشتر به الگو نزدیک شوند و همه این مسائل نیز ثمره بحث و بررسی‌هایی بود که در مجلس انجام دادیم و تلاش کردیم تأکیدات آن‌ها را اجرایی کنیم و رعایت حال مشترکان نیز صورت گیرد.

گودرزی گفت: دولت مکلف است صورت‌حساب‌های بخش خانگی را از ابتدای سال تعدیل کند، یعنی صورت‌حساب‌های دریافتی تعدیل شده و در سیستم نیز اعمال شده است و همگی مبلغ بستانکاری را در قبوض خود خواهند دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha