کد خبر 207502
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

یادداشت/ سعید رضی‌پور

عواقب انتخاب‌های اشتباه در مدیریت استقلال و پرسپولیس/ وزیر ورزش هرچه زودتر ورود کند

عواقب انتخاب‌های اشتباه در مدیریت استقلال و پرسپولیس/ وزیر ورزش هرچه زودتر ورود کند

سو مدیریت در باشگاه استقلال این روزها حواشی بسیاری رقم زده است که نشان می‌دهد هرچه سریعتر باید فکری به حال این موضوع شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال به عنوان یکی از دو باشگاه پرطرفدار پایتخت که جمعیت زیادی از مردم ایران طرفدار و علاقه‌مند و پیگیر احوالاتش هستند همیشه در کانون توجهات بوده و شکل و شمایل اداره این باشگاه هم اهمیت بالایی دارد که این نشان می‌دهد وزیر ورزش باید در انتخاب فرد اول اجرایی این باشگاه دقت نظر زیادی داشته باشد. در بسیاری از موارد انتصاب مدیران ناکارآمد در دو باشگاه پرطرفدار و دولتی پایتخت باعث شده صدماتی به این دو باشگاه و البته روح و روان هوادارانشان وارد شود که جبران آن هزنیه سنیگنی داشته است و البته در کنارش به بیت المال هم هزینه اقتصادی وارد کرده است و همین موضوع لزوم دقت نظر بیشتر در انتصاب مدیران استقلال و پرسپولیس را نشان می‌هد.

در تازه‌ترین اتفاقی که در باشگاه استقلال شاهدش بودیم و در نخستین جلسه تمرینی استقلال در فصل جدید، صدای اعتراض هواداران استقلال به عملکرد مدیریت باشگاه بلند شد سوای حواشی پیش آمده در این رویداد که بازتاب گسترده‌ای هم داشت، همین اعتراض شدیدی که علاقه مندان به باشگاه استقلال را مجاب به شعار علیه مدیریت کرده خودش گواه عملکرد ضعیف و بعضاً نا کارآمد سرپرست مدیرعاملی استقلال در چند ماهِ حضورش در این سمت بوده است.

بلاتلکیفی استقلال در نقل و انتقالات در کنار ناکامی در حفظ دو ستاره این تیم یعنی محبی و قایدی که تا این لحظه اتفاق مثبتی در خصوصشان رخ نداده است، منجر به ناراحتی و نا امیدی هواداران این تیم شده که ضعف مدیریت در تامین منابع مالی لازم را نشان می‌دهد. پیش از این هم ناکامی در پرداخت به موقع طلب استراماچونی منجر به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شد و به عقیده خیلی‌ها دلیل اصلی ناکامی استقلال در لیگ برتر و جام حذفی هم ضربه روحی از این بابت بوده است. ضمن اینکه معوقات بازیکنان و کادرفنی در اواخر سال گذشته هم روی شرایط تیم تاثیر منفی گذاشت تا اتفاقات ذکر شده دست به دست هم دهد و یک فصل ناکام برای آبی‌های پایتخت رقم بزند.

به تازگی حجت کریمی با ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال هم درگیری لفظی داشته و طرفین در صحبت‌های اخیرشان حسابی از خجالت هم در آمدند تا اختلاف کهنه میان این دو که آتش زیر خاکستری بود شعله بکشد و خودش را نشان دهد. حالا اتفاقات تمرینات پیش فصل در کنار شدید تر شدن نارضایتی هواداران نشان از یک فصل سخت برای استقلال دارد که نتیجه گرفتن برای برایش در این مقطع مشکل می‌کند.

در این بین به صحبت‌های جواد نکونام هم می‌توان دقت کرد که نارضایتی از عملکرد مدیریت باشگاه استقلال را تلویحاً در گفتگوی خود با اصحاب رسانه عنوان کرد و اخطار داد که کم کاری در نقل و انتقالات را به بهانه سقف بوده و سقف قرارداد نمی‌پذیرد و این خودش نشان از اختلاف پنهانی میان سرمربی و مدیرعامل باشگاه دارد که بعید نیست در صورت ادامه همکاری به زودی علنی شود و حاشیه‌ای جدید برای آبی‌های پایتخت به همراه داشته باشد.

به هر جهت بعید است مدیرعامل استقلال حتی پس از شنیدن صدای اعتراض و نارضایتی هواداران استقلال از عملکردش، قصد استعفا و ترک پست داشته باشد ولی اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند اعتراض هواداران هم شدت بیشتری خواهد گرفت و کار کردن در این مجموعه برای مدیر این باشگاه سخت‌تر می‌شود و در این شرایط به نظر می‌رسد وزارت ورزش بهتر است هرچه سریعتر مدیرعامل قطعی آبی ها را مشخص کند و دوران سرپرستی کریمی را پایان دهد تا شاید آرامش به اردوی استقلال پیش از شروع فصل جدید و در مقطع حساس نقل و انتقالات بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha